י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
רגע מבחן

הממשלה תשרוד? לקראת שבוע פוליטי דרמטי

ראשי הקואליציה דרוכים לקראת שבוע לא פחות מדרמטי שיחרוץ את גורלה של הממשלה. אם התקציב לא יעבור, אנחנו צפויים להידרדר לבחירות. האם יהיו עריקים? ומה יעשו חברים באופוזיציה במקרה והתקציב יעבור?

הממשלה תשרוד? לקראת שבוע פוליטי דרמטי
בנט, לפיד וגנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כמה זמן הממשלה תשרוד? נתניהו יחזור לראשות הממשלה? אלו השאלות שרובכם שאלתם את עצמך בחודשים האחרונים, מי מסקרנות ומי מדאגה ממשלת בנט-לפיד-ליברמן. ייתכן שכבר בשבת הבאה תדעו תשובות לרוב השאלות הללו.

השבוע צפוי בכנסת שבוע דרמטי, רגע מבחן קריטי לממשלה, שבוע בו בקואליציה מקווים להשלים את העברת התקציב באופן סופי, אז יפנו את עצמם לעסוק השאר האתגרים שנמצאים על שולחנם.

על פי סדר היום הצפוי: ביום שני תפתח המליאה בסדר היום הרגיל, וביום שלישי בערב עם שובו של ראש הממשלה נפתלי בנט ארצה יחל הדיון על התקציב, תחילה עם דיון סיעתי ואז ההצבעות.

ביום רביעי בלילה או בחמישי בבוקר תחל ההצבעה שאמורה לגלוש ליום ראשון שלאחר מכן, שבוע בלבד קודם המועד הסופי (14/11) להעברת התקציב. אם התקציב לא יעבור, ישראל תידרדר לבחירות חמישיות.

כיוון שמדובר בממשלה צרה עם 61 תומכים בלבד, האתגר הופך למשמעותי, לאחר שחבר הכנסת עמיחי שיקלי הודיע כי יתנגד לתקציב, כך שמספיק בנציג מקואליציה שיתנגד והתקציב לא יעבור.

בדיוק בשל כך השכילו בממשלה להקדים את העברת התקציב בשבוע. אם הוא לא יעבור, יהיה להם זמן לתקן ולנסות בשנית להעבירו או לדחות את את המועד הסופי להעברת התקציב ולמנוע בחירות.

גם אם יעבור התקציב, עדיין לא סופי שהממשלה תשרוד, אחרי שרק השבוע נחשפנו לעימותים בממשלה, בין מחנה הימין למחנה השמאל, סביב בנייה בהתנחלויות וסביב סוגיות נוספות שיעלו להכרעה מייד לאחר התקציב.

באם התקציב יעבור, הערכה היא שיהיו תזוזות באופוזיציה, שרים לשעבר שהמתינו לראות אם התקציב יעבור, עלולים לפרוש מהכנסת או שמא אף לערוק לקואליציה.

תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד