כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רצח הרופאה החרדית

המחדל הגדול: "זרקתי לשוטרים מפתחות וכרטיס כניסה לבניין"

ועדת החקירה הפרלמנטרית לרצח הרופאה החרדית שרה חלימי הי"ד בפריז החלה את עבודתה בראשות היו"ר מאיר חביב. כבר בישיבתה הראשונה נחשף מחדל ראשון שמעלה תהיות האם השוטרים בזירה התרשלו ויכלו למנוע את הרצח המחריד

המחדל הגדול: "זרקתי לשוטרים מפתחות וכרטיס כניסה לבניין"
אילוסטרציה צילום: pexels

ת'ייאמן דיארה, קרוב משפחתו של של רוצח הרופאה החרדית הקדושה שרה חלימי הי"ד בפריז, אמר בוועדה שחוקרת את הרצח כי הוא השליך סט מפתחות למשטרה, מה שהיה מאפשר לשוטרים לתפוס את קבילי טראורה לפני הרצח, בין אם בביתם של בני הזוג דיארה או בדירתה של גברת חלימי, שאליה יכלו לעבור בקלות.

ועדת החקירה הפרלמנטרית שחוקרת את פרשת הרצח של שרה חלימי הי"ד שהתרחש ב-2017 על ידי מוסלמי קיצוני החלה בעבודתה בראשות חבר הפרלמנט מאיר חביב וכוללת 30 חברי פרלמנט.

בחקירה הפרלמנטרית התברר, כי רצח שרה חלימי יכול היה להימנע. המשטרה יכלה לעצור את הרוצח בזמן, אך לא פעלה מספיק מהר. בקהילות היהודיות בצרפת שורר זעם גדול לאחר שהרוצח הוכנס לבית חולים לחולי נפש במקום לעמוד לדין על רצח מתועב. לטענת בית המשפט, הוא סבל מפסיכוזה שנגרמה מעישון קנאביס בליל הרצח.

בוועדה התברר כי המשטרה יכלה לעצור אותו בליל הרצח, מאחר והוא הוא היה קודם לכן בדירתם של קרוביו בני הזוג דיארה. מצבו הנסער גרם למשפחה להסתגר בחדר ולהזעיק את המשטרה. משם פרץ טראורה לביתה של שרה חלימי הי"ד על ידי מעבר מהמרפסת של קרובי משפחתו למרפסת של בית חלימי, רצח אותה תוך שהוא משליך אותה מהמרפסת לרחוב לאחר שדקר אותו ואז חזר לדירתם של בני הזוג דיארה - קרובי משפחתו.

למשטרה לקח יותר משעה להיכנס פנימה, לאחר שהגיעו כדי לעצור את טראורה, בדו"ח הרשמי נאמר שלא היה להם דרך אחרת להיכנס, והם נאלצו להמתין לכוחות מיוחדים, עם זאת, ת'ייאמן דיארה, אבי המשפחה, אמר כי הוא השליך לשוטרים צרור מפתחות שבהם מפתח הכניסה לדירתו, מה שהיה מאפשר להם לתפוס את טראורה לפני הרצח, בין אם בביתם של בני הזוג דיארה או בדירתה של גברת חלימי, שאליה יכלו לעבור בקלות.

חבר הפרלמנט וראש ועדת החקירה מאיר חביב אמר כי ת'ייאמן דיארה אישר כי השליך למשטרה את סט המפתחות שלו וכרטיס כניסה לבניין, כשהשוטרים נכנסו לבית דיארה הם לא פרצו את הדלת אלא השתמשו במפתח". כך שלמעשה הם המתינו זמן רב מדי לכוחות מיוחדים לפרוץ לבית, אך יכלו להיכנס בקלות.

מסקנות הוועדה יתפרסמו עד ה-13 בינואר. חבר הפרלמנט מאיר חביב ציין: "שרה חלימי נרצחה באכזריות רק בגלל היותה יהודייה. בהתרגשות ובכובד ראש, פתחנו את ועדת החקירה החשובה הזו. לא מדובר במשפט שלישי, אך אני מאמין שייחשפו ליקויים ויינתנו תשובות לשאלות הרבות שמתנוססות מעל פרשה זו".

שרה חלימי, בת 65 בהירצחה, היתה רופאה במקצועה ומנהלת גן צרפתייה בגמלאות היא הותקפה ונרצחה באפריל 2017 בדירתה ממניעים אנטישמיים. חלימי הייתה אז היהודייה היחידה שהתגוררה בבניין, והרוצח, קבילי טראורה, דייר בבניין ובן למשפחה שמוצאה במאלי שבמרכז אפריקה, צעק "אללה אכבר" בעת שדקר את חלימי והשליך אותה ממרפסת ביתה. לאחר מכן הכריז "אני הרגתי את השטן".

מאיר חביב ועדת חקירה שרה חלימי קבילי טראורה אנטישמיות בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד