ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מפני מראית עין: 'מטעמי שלמה' נסגרה לשלושה ימים

כניסה של עובד גוי לפני צאת השבת לחנות 'מטעמי שלמה' בבני ברק גרמה למערכת הכשרות של הגרמי"ל לנדא לדרוש סגירה זמנית של החנות • "לא היה חילול שבת, אך צריך להתריע"

החנות, צילום: עוזי ברק
החנות, צילום: עוזי ברק

סערה בבני ברק: האם חנות האוכל 'מטעמי שלמה' חיללה שבת? 'מטעמי שלמה', אחת מהחנויות הבולטות והמוכרות בבני ברק, המפעילה חנויות למכירת אוכל יהודי ואוכל מהיר נקלעה במוצאי שבת לתוך סערה כאשר הוטחו בה מכל עבר האשמות של חילול שבת.

תחילתו של הסיפור הוא עוד קודם יציאת השבת אז התייצב הרב לייבל וייס, אחד מראשי המשגיחים של הגרמי"ל לנדאו בסמוך לחנות, לאחר שקיבל תלונות מבעוד מועד על כך שהעובדים הגויים בחנות נכנסים אליה עוד בטרם יציאת השבת. החשש הגדול היה כי לאחר כניסתם של העובדים הם מתחילים לפעול בתוך החנות ומכינים אותה לקראת מוצאי השבת.

בשלב מסוים, התברר החשש כמציאות. אחד מהעובדים פתח את החנות, נכנס אליה וכעבור מספר דקות יצא ממנה.

עד כה לא ברור במדויק מה היו מעשיו של העובד הגוי. עוברי אורח טענו כי ריח בישול נדף מאזור החנות. הרב וייס עצמו טען כי העובד לא ביצע מלאכת בישול. גם בעלי החנות הכחישו כי העובד הדליק את הגז, בישל מאכל או ביצע עבודת הכנה לקראת צאת השבת.

אך השמועה על חילול השבת לכאורה פשטה במהירות והפכה לשיחת היום בעיר.

אמש (מוצאי שבת) התכנסו בכירי מערך הכשרות של הרב לנדאו כדי להכריע כיצד לפעול מול בעלי החנות. "לא בדיוק היה חילול שבת", הסכים הרב וייס, "אך צריך להתריע כדי שמקרה זה לא יחזור על עצמו פעם נוספת".

בעקבות כך, הוחלט לסגור את החנות הבשרית למשך שלושה ימים. בעלי החנות נעתרו ללא דין ודברים לבקשת מערך הכשרות אך הכחישו בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את המיוחס להם: "בגלל הגשם שירד, אחד העובדים שהגיע לחנות, נכנס אליה. לא היה חילול שבת. לא היה בישול. ועל כך גם מסכימים במערך הכשרות. היו אנשים אינטרסנטיים שחיממו וניפחו את הסיפור עד כדי מצב שהיו צריכים להתריע ולהעניש למרות שכלל לא היה דבר".
מטעמי שלמה חילול שבת כשרות לנדא סגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד