י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אחיו של מנהיג הקהילה

משפטם של חוטפי הילדים: בכיר נוסף ב'לב טהור' יוסגר לארה"ב

שמואל ויינגרטן, מבכירי כת 'לב טהור', יוסגר לארה"ב, שם יעמוד למשפט בגין מעורבותו בחטיפת ילדים בעצם יום השבת | יעקב הינו אחיו של שמואל שנדרש אף הוא להעמדה לדין ע"י ארה"ב ואחיו של יואל שמצבו המשפטי עדיין תלוי ועומד | משרד המשפטים האמריקאי: "אסירי תודה"

משפטם של חוטפי הילדים: בכיר נוסף ב'לב טהור' יוסגר לארה"ב
שמואל (מימין) ויעקב ויינגרטן צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט הפלילי בגואטמלה אישר את הסגרתו של שמואל ויינגרטן, אחיו של מנהיג הקהילה 'לב טהור', שנדרש אף הוא להעמדה לדין על ידי ארצות הברית בגין פשעים נגד ילדים.

שמואל ויינגרטן, אחיו של מנהיג הקהילה 'לב טהור' יעקב ויינגרטן, יוסגר אף הוא לארה"ב, בדומה לאחיו יעקב, לאחר שבית המשפט הפלילי אישר את הסגרתו לארצות הברית, שם הוא נדרש לדין בגין חטיפה והתעללות והרעבת ילדים.

כמו במקרה של יעקב, נגדו אושרה הסגרתו ביום חמישי האחרון, ההגנה מבטיחה כי היא תערער על ההחלטה.

בתוך כך, מצבו המשפטי של אח שלישי, יואל ויינגרטן, עדיין תלוי ועומד, והוא עדיין ממתין שארצות הברית תשלח את הבקשה להסגרה, ורק אז בית המשפט יחליט מה יהיה עתידו, אך ההערכה היא שהוא יוסגר בדומה לאחיו יעקב ושמואל, אך הדבר עלול לקחת זמן.

על פי התביעה בארצות הברית, נחמן הלברנץ מאיר רוזנר, שעצורים כבר בארה"ב, גם יעקב ויינגרטן, שמואל ויינגרטן ויואל ויינגרטן לקחו חלק בקשירת קשר לחטיפתה של ילדה בת 14 מניו יורק לפני כשנתיים, הנאשמים, הואשמו בעבר במספר עבירות נוספות הקשורות לחטיפת קטינים. בכתב האישום נאמר כי הנאשמים ביצעו דברים מחרדים בילדי ואנשי הכת.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', יעקב ויינגרטן מראשי כת 'לב טהור' נעצר בעיצומו של חג ראשון של פסח 2020 בחשד לחטיפת ילדים בחודש מרץ בשנה שעברה ובגין התעללות בצעירי הכת השוכנת באחד היערות בגואטמלה. הוא יעמוד לדין בארה"ב בגין חטיפה והתעללות, וכן שימוש בזהות מזויפת. ויינגרטן היה חלק מכנופיה שחטפה בשיטתיות ילדים מהוריהם בעצם יום השבת בכדי שיהיה קשה יותר לעלות על עקבותיהם. הם המריאו בעיצומה של שבת קודש למקסיקו, אך נתפסו כעבור מספר ימים. מאז הם מרצים עונש מאסר

מטעם משרד המשפטים האמריקאי נמסר כי "אנו אסירי תודה על שיתוף הפעולה המצוין של השותפים שלנו במקסיקו ובגואטמלה שעזרו לנו להעמיד את המנהיגים הללו של לב טהור לדין, הגנה על ילדים חפים מפשע צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל חברה".

הנהגת לב טהור דרשה ממספר קטינים לספר לאנשים מחוץ ללב טהור שאינם נשואים, להעמיד פנים שהם מבוגרים יותר וללדת תינוקות בתוך בתיהם במקום בבית חולים, ולהסתיר מהציבור את הגילאים הצעירים של האימהות.

לב טהור וינגרטן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד