כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הלם בחב"ד

דיין האמת: השליח בפרו נפטר בליל שבת

בעיצומו של כינוס השלוחים של חב"ד בניו יורק, נפטר השליח בלימה שבפרו, הרב שניאור זלמן בלומנפלד ז"ל, לאחר דום לב פתאומי, והוא בן 58 בלבד לאחר עשרות שנות פעילות במקום

דיין האמת: השליח בפרו נפטר בליל שבת
הרב שניאור זלמן (אורי) בלומנפלד ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: במוצאי שבת קודש התקבלה הידיעה על פטירתו הפתאומית בטרם עת של שליח חב"ד בפרו הרב שניאור זלמן (אורי) בלומנפלד ז"ל, שנפטר בליל שבת קודש מדום לב, והוא בן 58 בלבד.

הידיעה על פטירתו התקבלה בזעזוע גדול ובהלם, בעיצומו של כינוס השלוחים העולמי המתקיים בימים אלו בארה"ב. 

למעלה משלושים שנה עושה הרב בלומנפלד את שליחותו בפרו, בהוראת הרבי מליובאוויטש זצ"ל, הרב בלומנפלד יליד ברזיל פעל רבות למען היהודים במקום ואלו התיירים המגיעים לבקר.

בעבר סופר בגיליון 'שיחת השבוע' על פעילותו בפרו, כי ההתחלה הייתה קשה מאוד. מים זורמים וחשמל היו מצרך נדיר. הזוג הצעיר לבית בלומנפלד – הוא יליד ברזיל, היא ילידת כפר-חב"ד – קבע את ביתו הזמני במלון דירות, וכבר בשבוע הראשון לשהייתו במקום הזמין משפחה יהודית להתארח בסעודת השבת והוציא לאור עלון יהדות. בשפה המקומית הם לא שלטו, ונעזרו בנשים מקומיות שתרגמו את העלון. מאז העלון הזה מופיע מדי שבוע להנאת 2500 בני הקהילה היהודית המקומית.

עם הזמן התרחבה הפעילות לעוד ערים, כמו קוסקו ואוהראז, שאליהן מגיעים מטיילים רבים. בהרבה עמל ביסס הרב בלומנפלד ורעייתו את עצמם במקום. פעילות רבה היה משקיע הרב בלומנפלד בשדה החינוך. בחודשי החופשה הפעילו קייטנה לילדי הקהילה. בכל ימות השנה הם מקיימים פעילות בבתי-הספר.

כעת למגינת לב הוא נפטר לבית עולמו, והותיר אחריו את משפחתו השבורה, רעייתו שתחי', בנותיו, חתניו, ובנים צעירים שטרם זכה להוביל לחופה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

פרו שליח חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד