כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סערת העברת הכספים לעזה

הסקר מוכיח: על הממשלה לבטל את ההסכם עם רע"מ

סקר בעקבות העברת הכספים לרצועת עזה ע"י בכירי רע"ם, על רקע ההסכם הקואליציוני: 67% מכלל אזרחי ישראל חושבים כי צריך לבטל את ההסכם עם רע"ם, 22% חשובים כי צריך להמשיך להעביר את הכספים במעורבות רע"ם ו-11% ענו "לא יודעים"

הסקר מוכיח: על הממשלה לבטל את ההסכם עם רע"מ
בנט, לפיד ועבאס צילום: דוברות רע"מ

מרבית אזרחי ישראל חושבים כי ממשלת ישראל צריכה לבטל את ההסכם הקואליציוני עם רע"ם ולהעביר את הכספים הקואליציוניים שהובטחו לה, באמצעות העברה ישירה לרשויות הערביות בישראל. זאת בעקבות החשיפה של אילה חסון ב'חדשות 13', לפיה, בכירים במפלגת רע"מ שהיו מאדריכלי ומנסחי ההסכם הקואליציוני של המפלגה, פעלו להעברת כספים לממשלת חמאס דרך עמותת "סיוע 48", באופן שמעלה סימני שאלה לגבי ייעודם של הכספים הקואליציוניים שיועברו לרע"ם באישור התקציב.

על פי הסקר של 'דיירקט פולס', 67% מכלל אזרחי ישראל חושבים כי צריך לבטל את ההסכם, 22% חשובים כי צריך להמשיך להעביר את הכספים במעורבות רע"ם ו-11% ענו "לא יודעים".

עם זאת, בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה, 15% בלבד ענו כי צריכים לבטל את ההסכם, 49% ענו כי צריך להמשיך להעביר את הכספים במעורבות רע"ם ו-36% ענו "לא יודעים".

העברת הכספים לרצועת עזה

כזכור, בסוף השבוע האחרון נחשף כי שני בכירים במפלגת רע"מ נפגשו ברצועת עזה עם בכיר בארגון הטרור חמאס.

על פי הדיווח, גורמים בתנועה האסלאמית, בכירים במפלגת רע"מ שהיו מאדריכלי ומנסחי ההסכם הקואליציוני של המפלגה, פעלו להעברת כספים לממשלת חמאס דרך עמותת "סיוע 48", באופן שמעלה סימני שאלה לגבי ייעודם של הכספים הקואליציוניים שיועברו לרע"מ באישור התקציב.

עמותת "סיוע 48" היא עמותה של מפלגת רע"מ, אשר העומדים בראשה היו מועמדים מטעם הרשימה לכנסת ה-24. נחשף כי ראשי העמותה נפגשו עם ראשי חמאס בעזה ומפעילים סניף ברצועה תחת עמותה ישראלית.

עובדות מדאיגות אלו מעלות את החשד שנתח משמעותי מהתקציבים המיוחדים שהובטחו למפלגת רע"מ בתקציב המדינה החדש ככל ויועברו כמתכונתם הנוכחית, יכול ויועברו בצורה ישירה או עקיפה לארגוני קש מטעם רע"מ ומשם יזרמו לגורמים עוינים בהם גם תנועת הטרור חמאס בעזה.

דרך העמותה, הבכירים פועלים להעברת כספים לממשלת חמאס, מה שמעלה סימני שאלה לגבי ייעודם של הכספים הקואליציוניים שיועברו לרע"מ באישור התקציב. אזי חמאד, בכיר בחמאס אף צילם ברכת תודה לעמותה על תרומתה לארגון.

ראזי עיסא, אחד משני הבכירים המדוברים, שמוקם ברשימת רע"מ לכנסת הנוכחית ומשמש גם כיו"ר האסיפה הכללית של התנועה האסלאמית וחבר מועצת השורא, היה גם שותף לכינון ההסכמים הקואליציוניים בין נפתלי בנט, יאיר לפיד ומנסור עבאס והם אף נחתמו במשרדי העמותה שלו על ההסכם כפי שניתן לראות בתיעוד שהופץ בליל הרכבת הממשלה.

כשנשאל עיסא מדוע הודה לו בכיר חמאס, השיב: "כל עזה מודה לאנשים שתורמים לנזקקים ויתומים".

התגובות הזועמות במערכת הפוליטית

במפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' הגיבו ומסרו: "נפתלי בנט צדק כשאמר לפני הבחירות ״מנסור עבאס הוא תנועת אחות של חמאס. לשתף פעולה עם רע"ם זה דבר מטורף וחמור מאוד. אסור לשתף פעולה עם האחים המוסלמים הסניף הישראלי' ממשלת בנט-עבאס-חמאס מסוכנת לישראל!".

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב וכתב: "הכתובת הייתה על הקיר. הזהרנו שתנועת האחים המוסלמים היא תנועת אוייב של מדינת ישראל וכעת נתפסו בקלקלתם מקיימים קשרים עם החמאס. היום חושפת איילה חסון את הפרטים והגיע הזמן להפנים ולהבין שיש לנו ממשלה שהבסיס שלה הם תומכי טרור וחמאס".

ח"כ בן גביר הוסיף: "היום כולם מבינים שבנט ולפיד מסכנים את בטחון ישראל ומדובר בממשלה מופקרת ומסוכנת שכדי לשרוד נתמכת בשונאי ישראל".

ח"כ מירי רגב ממפלגת 'הליכוד' הגיבה ותקפה בחריפות: "זרוע מדינית חדשה לחמאס. הערב גילינו שיש ליחיא סינוואר בנוסף לזרוע הצבאית גם זרוע מדינית - זרוע בנט לפיד. בנט ולפיד הופכים אותנו למדינת פלסטין, מוכרים את מדינת ישראל בשביל לשרוד פוליטית".

לדבריה, "‏הדברים שחשפה איילה חסון מסוכנים ומטרידים, הם מעידים עד כמה הממשלה הנוכחית מסוכנת, ממשלה הנתמכת על ידי טרוריסטים ומעודדי שאהידים. בטחון ישראל מופקר בידי בנט ולפיד, אותם אלה שהבטיחו לשמור על מדינת ישראל, הורסים את המדינה ומסכנים את חיילי צה"ל". כך רגב.

מפורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות נמסר בתגובה לפרסום: "מדאיג מאד שתקציב המדינה שצפוי לעבור השבוע, אינו מפוקח, וחלק מכספי המיסים של אזרחי ישראל עומדים לעבור לרוצחי ילדינו. אנו מפצירים בחברי הכנסת והשרים לחזור בהם משיתוף הפעולה עם תומכי הטרור שבכנסת".

מפלגת רע"מ רצועת עזה כספים קואליציוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד