כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ערב העברת התקציב

סקר מטלטל: 'ימינה' מתחת לאחוז החסימה; הכוח עובר לבני גנץ

בסקר שפורסם בפתח שבוע פוליטי דרמטי, ערב העברת התקציב, מפלגתו של רה"מ בנט לא עוברת אחוז חסימה | בין הגושים, בעוד הקואליציה מאבדת את הרוב, האופוזיציה עדיין שומרת על כוחה עם 59 מנדטים מה שצפוי שוב להשאיר את ההכרעה בידי רע"מ או עורקים מתקווה חדשה

סקר מטלטל: 'ימינה' מתחת לאחוז החסימה; הכוח עובר לבני גנץ
ישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

שבועיים קשים עברו על הקואליציה בכלל ועל מפגלת ימינה בפרט, קרבות פנימיים, הקלטות ותדרוכים, כעת, רגע לפני שיעבירו את התקציב וייצבו את הממשלה במעט, סקר מנדטים מראה לראשונה כי 'ימינה' לא עוברת את אחוז החסימה.

סקר דיירקט פולס שנערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון מגלה לראשונה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'ימינה' המחזיקה בתפקיד ראש הממשלה לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל 2.9 מנדטים בלבד.

על פי תוצאות הסקר, הליכוד בראש עם 35 מנדטים; יש עתיד זוכה ל 20 מנדטים; ש״ס 9 מנדטים; יהדות התורה 8; הרשימה המשותפת 7; כחול לבן 7: הציונות הדתית 7; העבודה 7; ישראל ביתנו 7; רע״מ 5; תקווה חדשה 4 מרצ 4; וימינה מתחת לאחוז החסימה.

במשחקי הגושים, בעוד הקואליציה הנוכחית מאבדת את הרוב, מפלגות האופוזיציה עדיין שומרות על כוחן עם 59 מדנטין מה שצפוי שוב להשאיר את המערכת הפוליטית בידיהם של רע״מ או עורקים מתקווה חדשה

מה שרלוונטי בעיקר הן שתי הסיעות בתחתית הרשימה, בעוד 'ימינה' מתחת לאחוז החסימה יבקשו להשאיר את הממשלה עד לתום הקדנציה, כדי לשקם את מעמדם, דווקא בסיעת מרצ שמדשדשת מעל האחוז החסימה ירצו לפרק את הממשלה כדי לרצות את המצביעים שלהם.

מי שרואה את הסקר הזה הוא יושב ראש כחול לבן בני גנץ, שיכול לשייט בין גוש השמאל לממשלת ליכוד - חדדים. גנץ שבין כה לא מרוצה מהממשלה בה הוא נדחק לספסל האחורי ככינור שלישי לבנט-לפיד, בהחלט יכול לעשות מעשה.

נפתלי בנט מפלגת ימינה מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד