כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
נערכים לכישלון המו"מ

בכיר צה"ל לעיתון בחרייני: "לא יהיה מנוס מאופציה צבאית"

בכיר צה"ל שוחח עם עיתון בחרייני יומי וצוטט אומר כי באם המו"מ מול יהיה יכשל, לא יהיה מנוס מאופציה צבאית. הבכיר הבהיר את חשיבות השותפות בין המדינות מול האיום האסטרטגי

בכיר צה"ל לעיתון בחרייני: "לא יהיה מנוס מאופציה צבאית"
מטוסי קרב בטייסת 109 צילום: דובר צה"ל

ראש האגף האסטרטגי בצה"ל, האלוף טל קלמן התראיין באופן נדיר לעיתון בחרייני יומי וצוטט אומר כי ישראל עדיין מאמינה בפתרון דיפלומטי מול איראן, אך אם זו תכשל, לא יהיה מנוס מלצאת למערכה צבאית.

קלמן הדגיש את חשיבות שיצוף הפעולה האסטרטגי בין ישראל לבחריין בסוגייה האיראנית ובנושאים נוספים. לדבריו ישראל ומדינות ערב המתונות צריכות להתאגד יחד כראש חץ מול האיום של הציר הקיצוני בראשות איראן.

ראש האגף האסטרטגי בצה"ל אמר לעיתון הבחרייני כי "בזכות הסכמי אברהם, ישראל מוקפת היום במדינות שכנות שהן חברות, ובכאלו שהן בפוטנציאל להפוך לכאלו. זה מעניק לישראל את ההזדמנות לשיתופי פעולה מודיעיניים ולמלחמה משותפת בטרור, יש לנו עומק אסטרטגי".

עוד ציין קלמן: "לבנון היא הכלי האסטרטגי הוותיק של איראן באזור, אך איראן נמצאת גם בסוריה, בעיראק, תימן ובעזה. איראן מפתחת את יכולותיה הצבאיות ומתקרבת לישראל באמצעות מדינות אחרות, זה מדאיג את ישראל, אך גם את בנות בריתה, איראן הפכה לבעיה גלובלית".

 

 

איראן בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד