כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
החסידים מצווים ועושים

הרבי ביקש: כל לומדי השיעורים נבחנו בכתב

השבוע כל לומדי השיעורים בדף היומי בחצר חסידות צאנז בארץ ובעולם נבחנו בכתב לאור בקשת האדמו"ר לשים דגש גם על חזרות. צפו בתיעוד מכל ריכוזי החסידות בארץ ובעולם נבחנים בכתב

הרבי ביקש: כל לומדי השיעורים נבחנו בכתב
חסידי צאנז נבחנים על הדף היומי בכתב צילום: באדיבות המצלם

לפני חודשים אחדים, כאשר האדמו"ר מצאנז עורר באחת משיחות קודשו על החשיבות לשנן את הדפים הנלמדים במסגרת 'הדף היומי'. "אני מכנה את לימודם של העמלים על הפרנסה, תורה לשמה", אמר הרבי.

הרבי המשיך: "שכן אם אינם משננים את הלימוד ואינם זוכרים היום מה שלמדו אתמול - אין להם תענוג וסיפוק מלימודם ולימודם הוא לשם שמים בלבד", בכך ביטא האדמו"ר מצאנז את המצב הנתון של מרבית לומדי 'הדף היומי' בקרב תבל. לאחר מכן פרש הרבי את הרעיון להקים מערך פנימי של מבחנים על סדר 'הדף היומי' שיביא לשינון וזכירת הדפים הנלמדים.

לאחר חודשים של ייסוד וכינון, נפתחו שערי המפעל התורני 'משתמרת' שעל ידי 'מפעל הדף' של 'מפעל הש"ס', מפעל תורני ייעודי עבור אלפי חסידי צאנז לסיכום, שינון ומבחן על הדפים הנלמדים.

'משתמרת' מציע סיכומים יומיים המתבצעים הן טלפונית במערכת הטלפונית שהוקמה במיוחד והן במכשירי ובפלטפורמת קהילות, כאשר אלפי חסידי צאנז בכל ירכתי תבל, גם אברכים שתורתם אומנותם, מסכמים מדי יום את הדף היומי ואת הדף של אתמול.

הגרלות יקרות ערך מתקיימות בין כלל המסכמים היומיים. אולם גולת הכותרת היא בהחלט במבחנים המתקיימים אחת לשבועיים, במבחנים משתתפים אלפי חסידי צאנז מכל רחבי תבל אולם בולטים במיוחד כ-1500 בעלי בתים העמלים על הפרנסה ומקדישים מדי יום מזמנם ללימוד הדף ושינונו. מלגה כספית נכבדה מחולקת לעמלי הפרנסה לאחר כל מבחן.

השבוע התקיים המבחן הראשון, בפריסה רחבה בעשרות בתי המדרש של חצר הקודש צאנז בכל רחבי העולם ובהשתתפותם של אלפי חסידים, אברכי כולל לצד רבנים ותלמידי חכמים, וכמובן עמלי הפרנסה אשר ישבו אף הם למלא את המבחנים בהצלחה מרובה.

חסידות צאנז מבחן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד