כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חשיפת הכספים לחמאס

לא מבליגים: ברע"מ מתכננים תביעות דיבה נגד עיתונאים

במפלגה הערבית רע"מ מודיעים כי יגישו תביעות דיבה נגד עיתונאים בצל חשיפת הכספים שהועברו לחמאס. "הפצת שנאה ופילוג שגורמים פוליטיים ותקשורתיים מנסים למשוך אותה אליה"

לא מבליגים: ברע"מ מתכננים תביעות דיבה נגד עיתונאים
מנסור עבאס צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד התחקיר על שני הבכירים ברע"מ הפועלים להעביר כספים לארגון הטרור חמאס, ממשיך לעורר סערה וביקורת נרחבת במערכת הפוליטית, מודיעה היום (ראשון) המפלגה הערבית, על צעד חריג בו יגישו תביעות דיבה כנגד עיתונאים. 

בהודעת רע"מ נמסר כי "ההסתה השקרית נגד רע"מ תיענה בתביעות דיבה ולשון הרע". במפלגה הערבית טוענים כי למרות שחרטו על על דגלם להוביל "שיח סובלני ומכיל ולהימנע מהפצת שנאה ופילוג שגורמים פוליטיים ותקשורתיים מנסים למשוך אותה אליה". היא לא תבליג יותר על מה שהיא מכנה: "מסע השקרים, ההכפשות וההסתה, בניסיון לקשור את רע"מ ו/או התנועה האסלאמית לטרור". 

עוד הודיעו במפלגה על גיוס צוות משפטי אשר מלווה בשני משרדי עורכי דין המומחים לתביעות שיימינג, דיבה ולשון הרע. מטרת המשרדים תהיה לסרוק אחר דברי הסתה של מרואיינים, עיתונאיים, ו"תכני כל כתבה וכל הצהרה מכל איש וכל תנועה או מפלגה בכל הערוצים התקשורתיים והרשתות החברתיות", ולתבוע. 

עוד הבטיחו, כי לא יגררו "לקרבות הצדדיים שגורמים עוינים מנסים למשוך אותה אליהם". 

בתוך כך, מנסים במחנה הלאומי למנף את הסערה למטרת רווח פוליטי ולהגביר את הלחץ על נציגי הימין בממשלה לקראת העברת התקציב כדי שלא יתמכו בו. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה במכתב לרשם העמותות בבקשה לפרק את הארגון שיצר את הסערה "ארגון הסיוע 48", ובדיקה מקיפה אודות הקשורות למפלגת רע"מ. 

במטרה להצדיק את דרישת פירוק הארגון כתב סמוטריץ' במכתבו, כי על פי סעיף 3 לחוק העמותות נכתב "לא תירשם עמותה אם מטרה ממטרותיה שוללת את קיומה של מדינת ישראל או את אופייה הדמוקרטי, או אם יש יסוד סביר למסקנה כי העמותה תשמש מסווה לפעולות בלתי חוקיות", על פניו - טען סמוטריץ' במכתב -"נראה כי העמותה המציגה את עצמה בשם תמים והומאני, משתמשת בכסות החוקית כדי לממן ולתמוך בפעילות טרור בארץ ובחו"ל". 

בנוסף ציין סמוטריץ' את קשריו ההדוקים של הארגון עם מפלגת רע"מ שהינה גוף פוליטי ובעקבות זאת הם "אינם עולים בקנה אחד עם החוק והנהלים". והוסיף כי כפי שניתן לראות בתחקיר שנעשה, אחד הבכירים היה שותף בכיר במו"מ הקואליציוני שנוהל בין רע"מ לקואליציה, מו"מ שאף נוהל במשרדי העמותה בכפר קאסם וכלל שימוש במשאבי העמותה למטרות פוליטיות.

לסיום קרא יו"ר הציונות הדתית לעו"ד של רשם העמותות: "אני קורא לך להשתמש בסמכות החוקית הקיימת בידך ולהתחיל בהליך בדיקה ופירוק של עמותת סיוע 48 ובפתיחת בדיקה מקיפה על כלל העמותות הקשורות לה ולמפלגת רע"מ".

מפלגת רע"מ מנסור עבאס חמאס תביעת דיבה רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד