כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"אחד הנזקים האדירים"

סמוטריץ' נגד עיתונאים דתיים: "לא אכפת לו"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳, יו"ר מפלגת הציונות הדתית, תוקף ביממה האחרונה מספר עיתונאים בימין, כיוון שלטענתו הם לא תוקפים ומגנים מספיק את הממשלה. "באמת בושה שכלל העיתונאים הדתיים לא מפקידים את תעודות העיתונאי"

סמוטריץ' נגד עיתונאים דתיים: "לא אכפת לו"
חגי סגל//בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת הציונות הדתית חה"כ בצלאל סמוטריץ' תקף ביממה האחרונה עיתונאים בימין, בטענה כי הם אינם מספיק עוינים את הממשלה והחלטותיה. 

סמוטריץ' הגיב למאמר של חגי סגל, עורך העיתון הדתי-ימני מקור ראשון, על התקציב. "‏חגי סגל מקדיש את טורו שוב לביקורת על האופוזיציה. הפעם על ניסיונה להפיל את הממשלה באמצעות התקציב. מבחינתו שהמדינה תימכר לתנועה האסלאמית, העיקר שיהיה תקציב", צייץ בקצרה על הפוסט שלו בפייסבוק.

לאחר זמן-מה, הגיב סגל וכתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "יו"ר 'הציונות הדתית' טרם נרגע ממאמר שפרסמתי בערב ראש השנה, ובו טענתי שגם לו יש חלק בכך שהימין לא הצליח להקים ממשלה למרות ניצחונו הסוחף בבחירות". סגל כתב כי "אולי הוא מעריך שאם יסתער עליי ברשת, יוציא את דבריי מהקשרם וייחס לי עמדות שאין לי, זה יגרום לי לפחד ולהניח את המקלדת. ובכן, זה לא".

במקביל, עיתונאי 'כאן 11' עקיבא נוביק הגיב לדבריו של סמוטריץ' נגד סגל, וכתב: "‏קראתי את הטור של סגל. הוא מסביר, דבר דבור על אופניו, למה חשוב שיעבור תקציב וכמה זה קריטי למדינת ישראל. לא מחמיא לממשלה, ולא מתייחס ליעדי הכסף, אלא לעניין העקרוני של חשיבות התקציב למדינה מודרנית. לגיטימי שפוליטיקאי יעשה קמפיין, ולגיטימי שעיתונאים לא יצטרפו אליו".

יו"ר הציונות הדתית השיב, "‏‎נכון מאוד. לא ייחסתי לו משהו אחר. רק הסברתי את משמעות הטיעון (השגוי ואף מסוכן בעיניי) של קידוש התקציב במנותק ממה שיש בו ומהמשמעויות של המשך קיומה של הממשלה הרעה הזו. חגי מתעלם לחלוטין מהמחיר הזה ובנקודה הזו הוא טועה בענק לדעתי ומחליף בין עיקר לטפל".

עוד כתב: "‏‎אחד הנזקים האדירים של השנתיים האחרונות הוא המצב שבו אנשים אינטליגנטים כמו עקיבא נוביק מוכנים שהממשלה הלא ציונית הראשונה בתולדות ישראל תמשיך להתקיים ולמכור את המדינה לתומכי הטרור בתנועה האסלאמית, העיקר שיעבור תקציב. הממשלה הזו אינה "בעיה פוליטית", היא איום קיומי על המדינה והציונות".

בהמשך, נוביק הגיב לסמוטריץ' בציניות וכתב: ‏"‎באמת בושה וחרפה שכלל העיתונאים הדתיים לא חוגרים מתניהם, מפקידים את תעודות העיתונאי ויוצאים ברגע זה למלחמה כוללת בממשלה. מי שמע כדבר הזה, שעיתונאים יתעקשו לעבוד בעיתונות ולא לצאת לעזרת אחיהם הפוליטיקאים במלחמה להפלת הממשלה".

בצלאל סמוטריץ' חגי סגל מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד