י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מציבה תנאי למימוש הרוטציה

השרה איילת שקד על ההקלטות שנחשפו: "הייתי עצבנית"

השרה איילת שקד התייחסה להקלטות שנחשפו לפני מספר ימים בהן היא נשמעת מדברת בגנותם של חבריה לממשלה לפיד וגנץ: "אינני מתכוונת להתייחס להקלטות משיחות סגורות. בטח לא כשאני עצבנית" | והציבה תנאי למימוש הרוטציה: "אם נוכל ליישם את האידאולוגיה שלנו ולשמור עליה"

השרה איילת שקד על ההקלטות שנחשפו: "הייתי עצבנית"
נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד התייחסה היום (ראשון) להקלטות שנחשפו, בהן היא נשמעת מדברת בגנותם של שותפיה לממשלה, שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ. בריאיון ל'תוכנית חיסכון' ב'חדשות 12' אמרה כי היא לא רוצה "לתת פרס" ולהתייחס להקלטות משיחות סגורות. 

"אינני מתכוונת להתייחס להקלטות משיחות סגורות", אמרה שקד, "בטח לא כשאני עצבנית". לדברי שקד באותו בוקר שישי שהוקלטה, היא קמה לטורי דעה בעיתונים, בהם הופיעו תדרוכים נגדה. "להקליט מישהו בשיחה סגורה לפני שלושה שבועות בעיני זה דבר בזוי שפל. שכל אחד שיושב בבית יחשוב עם עצמי אם הוא היה רוצה שיקליטו אותו בשיחות סגורות עם המשפחה", אמרה שקד. 

הקלטות שקד: ביקורת קטלנית נגד יאיר לפיד

"למרות שהיית עצבנית, בסוף יצאה האמת", הקשתה המגישה קרן מרציאנו על השרה שקד. "אני דיברתי עם גנץ ועם לפיד והדבר הזה מאחורינו", הסיטה השרה את נושא הדיון. "יש לנו אתגר אדיר השבוע להעביר את תקציב המדינה", אמרה שקד והדגישה כי כשרת פנים, "יש ראשי רשויות שנבחרו לפני שלוש שנים ולא ראו מה זה תקציב".

שקד נשאלה שוב על ההקלטות. "אני לא אתן פרס למי שמועל באמון", פסקה שקד. מרציאנו הקשתה: "אם שרה בממשלה אומרת על שר אחר בממשלה שכל שבוע הוא עושה פיגוע. זה דבר שחשוב לאזרחים לדעת". אך שקד סירבה להתייחס למהות ההקלטות.

"האם לפיד ראוי להיות ראש ממשלה?", נשאלה שרת הפנים. "בהחלט כן. אם הממשלה תעבוד טוב ואנחנו נוכל ליישם את האידאולוגיה שלנו ולשמור עליה, הממשלה הזאת בהחלט תמלא את ימיה". 

בהקלטות שחשף עמית סגל ב'חדשות 12', השרה שקד משמיעה ביקורת קטלנית נגד שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, עליו היא טוענת כי "הוא אדם שטחי. עושה פיגוע כל שבוע", על עמיתה לממשלה, שר הביטחון גנץ אומרת שקד: "גרוע יותר מלפיד".

בהקלטות נשמעת השרה שקד מתייחסת לטענות כאילו רצונה להפיל את הממשלה ומאשימה בכך דווקא את שר הביטחון: "גנץ יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה", נשמעת שקד אומרת לבן שיחה, "תאמין לי הוא יותר גרוע מלפיד".

הזעם של שקד כלפי לפיד מגיע על רקע התדרוכים שלו נגדה אחרי ביקורה באיחוד האמירויות. בשיחה שהוקלטה ונחשפה נשמעת איילת שקד משמיעה ביקורת נוקבת, הן על שיקול הדעת והן על הביצועים של השר לפיד, שאמור להפוך בהמשך הקדנציה לראש ממשלה. 

שקד מאשימה את לפיד בפיגועים דיפלומטיים. "הוא עושה פיגוע כל שבוע. הוא עשה את זה איזה שלוש פעמים - מול הירדנים, מול האמריקנים... נפתלי חילץ. חד משמעית". כך שקד.

בנוגע לקיום הסכם הרוטציה התבטאה השרה שקד: "על זה אין לי תשובה. לא יודעת מה יהיה. נחכה עוד שנתיים ונראה. זה תלוי עם יש משבר, אין משבר".

השרה איילת שקד הגיבה להקלטות המטלטלות ואמרה: "הדברים נאמרו בשיחה סגורה בשעת כעס בעידנא דריתחא לאחר שפורסמו תדרוכים נגד השרה. השרה שקד מצרה על הדברים ומצטערת אם פגעו.".

לאחר הפרסום התקשרה השרה שקד לשר לפיד והסבירה כי דבריה נאמרו בעידנא דריתחא. מלשכת לפיד נמסר כי: "השניים דיברו ויישרו את ההדורים". לפיד אמר, "אנשים מתרגזים לפעמים, לא צריך לעשות עניין מכל שטות".

במפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' מסרו בתגובה: "יצא המרצע מהשק! בנט ושקד ממליכים עלינו מישהו שגם הם יודעים שעושה למדינה פיגועים מדיניים ואיננו כשיר. תאוות הכיסא של בנט ושקד מסכנת את ישראל!".

איילת שקד יאיר לפיד רוטציה בראשות הממשלה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד