ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מתח שיא בקואליציה

הוועדה קבעה: 33 וחצי שעות דיון על התקציב; זעם באופוזיציה

הקואליציה קבעה את סדרי דיוני התקציב ללא הסכמת האופוזיציה שטוענת לדורסנות. אורך הדיון הוקצב ל-33 וחצי שעות בלבד שייפתחו בנאומיהם של ראש הממשלה ושל ראש האופוזיציה. בנוסף הוקצבו סך ההסתייגות שתוכל האופוזיציה להגיש וכך גם הבקשות להצבעות שמיות

הוועדה קבעה: 33 וחצי שעות דיון על התקציב; זעם באופוזיציה
בנט\נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום דיון סוער, ועדת הכנסת בראשותו של ח"כ ניר אורבך, יו"ר סיעת 'ימינה', קבעה הערב (ראשון) את סדרי הדיון לקראת העברת התקציב השבוע. הדיון יארך 33 וחצי שעות, במרתון הצבעות שייפתח בנואמים של ראש הממשלה נפתלי בנט ושל ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שצפוי לתקוף את התקציב וניתוב הכספים בצורה לא הוגנת.

על פי החלטת ועדת הכנסת, יתקיים דיון משולב בחמש הצעות החוק. הדיון המשולב יחל ביום שלישי, בשעה 9:00 ויימשך, עד למחרת, יום רביעי, בשעה 18:30. הדיון המשולב ייפתח בהצגת הצעות החוק ע"י יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר ויושבי ראש הוועדות האחרות שטיפלו בפרקים מתוך הצעות החוק.

מסגרת הזמן שתינתן לחברי הכנסת בדיון המשולב, תחולק באופן הבא: 3/4 לחברי סיעות האופוזיציה, 1/4 לחברי סיעות הקואליציה.

סיכום הדיון המשולב יהיה ביום רביעי, בשעה 18:30 על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, יו"ר ועדת הכספים קושניר, עד 10 דקות לכל נואם. לאחר הסיכום ולא לפני השעה 19:00, יחלו ההצבעות על חמש הצעות החוק.

הסתייגויות שהאופוזיציה תבקש להצביע עליהן לשני חוקי התקציב, לסעיפים המילוליים: יתקיימו הצבעות על לא יותר מ-30 הסתייגויות.

באשר לסעיפים התקציביים, יתקיימו שלוש הצבעות ביחס לכל סעיף - כל ההסתייגויות שעניינן תוספת תקציב, כל ההסתייגויות שעניינן הפחתת תקציב, וכל ההסתייגויות שעניינן תכניות חדשות.

הסתייגויות לשלוש הצעות החוק הנלוות: יתקיימו הצבעות על לא יותר מ-120 הסתייגויות לשלוש הצעות החוק יחד.

כן סוכם שהצבעות שמיות (הקראת שמות הח"כים בזה אחר זה, ולא בלחיצת כפתור במחשב) יצביעו על לא יותר מחמש בקשות לכל צד, על כל אחת מהצעות חוק. יו"ר הישיבה, כלומר יו"ר הכנסת או סגנו הממלא את מקומו, רשאי לאפשר הצבעות שמיות נוספות, במספר זהה לשני הצדדים.

באופוזיציה תקפו את ההחלטה בדבר סדרי הדיון. מרכז האופוזיציה חה"כ יריב לוין אמר: "הקואליציה קבעה סדרי דיון דורסניים בתקציב. לראשונה לא התקיימה התדיינות אמיתית עם האופוזיציה כדי להגיע להבנות בעניין סדרי הדיון. בכך המשיכה הקואליציה ברמיסת האופוזיציה וברמיסת הנוהג שהיה קיים שנים רבות בכנסת".

תקציב המדינה הצבעות בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד