כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי שבועיים של שיתוק

למרות הסירוב לדרישות הפצחנים: מערכת 'קול הלשון' שבה לפעול

אחרי כשבועיים שאתר 'קול הלשון' היה מושבת בעקבות מתקפת סייבר: צוות אבטחה הצליח להתגבר על המכשול ולהחזיר את מערכת הפצת שיעורי התורה למסלול תקין | ב'קול הלשון' סירבו להיכנע לדרישות הכופר של ההאקרים | טרם ברור מהי מידת הנזק שנגרמה כתוצאה מהתקיפה

למרות הסירוב לדרישות הפצחנים: מערכת 'קול הלשון' שבה לפעול
אילוסטרציה צילום: pexels

מערכת 'קול הלשון' חזרה לפעילות השוטפת שלה, לאחר שבועיים בהם היא הייתה נתונה תחת מתקפת סייבר ששיתקה את פעילותה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההאקרים שפרצו למערכת דרשו כופר, אך הנהלת המערכת החליטה לא להיכנס בכלל למשא ומתן, אלא לנסות להתגבר על המכשול באמצעות צוות אבטחה.

מתקפת סייבר משתקת מיליוני לומדי תורה בארץ ובעולם

אחד הגורמים המעורה בפרטים הסביר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי על פי ההערכות, ההאקרים הצליחו לפרוץ למערכת באמצעות אנשים פרטיים שהעלו שיעורים לאתר באופן עצמאי, ולא דרך המערכת וצוות המשרד.

לדבריו, "כאן הייתה הבעיה, באנשים שמכניסים לבד עם קוד. לדוגמה, כאשר אחד הלומדים מקליט ומעלה לאתר, או דרך פלאפון בשידור חי, או אחרי השיעור עם קוד. אך צוות האבטחה הצליח למצוא את נקודת החולשה וכעבור שבועיים התגבר על המכשול והשתלט בחזרה על המערכת".

ההודעה באתר 'קול הלשון' בזמן התקלה

ב'קול הלשון' סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי "ב"ה הכל עובד. הצלחנו להחזיר את המערכת למסלולה בלי לשלם כופר". טרם ברור מהי מידת הנזק שנגרם כתוצאה ממתקפת הסייבר.

כזכור, לפני כשבועיים דיווחנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי עולם התורה עוקב בדאגה אחרי ההתפתחויות במערכת הפצת התורה הגדולה בעולם - 'קול הלשון', שסבלה משיתוק מוחלט.

מערכת 'קול הלשון' - המספקת מדי יום מספר עצום של שיעורי תורה המועברים למיליוני לומדי תורה בכל רחבי היבשת - הצהירה אז כי "עקב תקלה לא צפויה, בימים הקרובים האתר לא עומד להתעדכן".

מרביצי תורה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' סיפרו כי מדי יום מעלים את שיעורי התורה למערכת, אבל לפני שבועיים הופתעו לגלות כי המערכת לא מתעדכנת וכי לא ניתן להאזין לשיעורים חדשים.

מקורבים לגדולי המשפיעים - המשדרים את השיעורים הפופולריים, שזוכים לעשרות אלפי האזנות מדי יום - עודכנו כי נוצרה תקלה לא צפויה, אך התבקשו לשדר את השיעורים כרגיל. "החומר החדש בשידור חי עובד בטלפון וידאו, רק לא נשמר ולא עולה", הסביר אז ל'בחדרי חרדים' מקורב לאחד מגדולי מגידי השיעור.

יצוין כי נכון לשנת תשפ"א היו באתר ארגון 'קול הלשון' מעל שלושה מיליון שיעורי אודיו, ולמאות אלפי שיעורי וידאו הניתנים על ידי מגוון גדול של רבנים, ומיועדים לגברים, נשים וילדים.

מדובר במערכת תוכן פופולרית בכל רחבי תבל, כאשר השיעורים נאמרים ב-18 שפות כדי להפיץ את בשורת היהדות בכל חלקי העולם.

קול הלשון מתקפת סייבר כופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד