י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התפתחות בחקירה

פרשת הרצח וההיעדרות בירושלים: הרב ברלנד נעצר בכלא איילון

המשטרה עצרה הבוקר את אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', פחות משבוע לאחר ששב לרצות את עונשו בכלא איילון | ברלנד חשוד במעורבות בפרשת הרצח וההיעדרות לפני למעלה מ-30 שנה בירושלים | הבוקר: המשטרה תבקש להאריך את מעצר החשודים הנוספים

פרשת הרצח וההיעדרות בירושלים: הרב ברלנד נעצר בכלא איילון
הרב ברלנד בבית המשפט, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה עצרה הבוקר (שני) את מנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, בחשד למעורבות בפרשת מקרי הרצח וההיעדרות לפני למעלה משלושים שנה בירושלים. חקירת הפרשה, שהפכה לאחרונה לגלויה, מתנהלת בחודשים ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, במסגרתה נעצרו עד כה מספר חשודים, מרביתם חברים לשעבר בקהילתו של ברלנד.

ברלנד נעצר בעודו שוהה בתאו בכלא איילון, לשם נכנס בשבוע שעבר לריצוי המשך מאסרו בפרשת 'עושק שחור'. מאות מחסידיו הגיעו ללוותו בכניסה לכלא איילון. מייד עם התפוצצות הפרשה העריכו במשטרה כי למנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, קיים קשר לרצח  הנער החרדי ניסים שטרית ואברהם אדרי, וכי הוא צפוי להיחקר בנושא.

אתמול, במסגרת חקירת הפרשה, נעצרו שני חשודים נוספים תושבי ירושלים, זאת, לאחר שביום חמישי חתם אחד החשודים על הסכם עד מדינה בפרשה. הבוקר תבקש המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרם

השניים, תושבי ירושלים בשנות השישים והשבעים לחייהם, נעצרו אמש ע"י בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, החוקרת הפרשה. לאחר מעצרם, השניים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית. במשטרה ציינו כי מעצרים אלו מצטרפים למעצרים נוספים שבוצעו בשבועיים החולפים במסגרת חקירת אותם תיקים.

כאמור, ביום חמישי נרשמה התפתחות משמעותית בחקירה, כאשר אחד העצורים בפרשה הגיע להסכם עם המשטרה ולפיו הוא ישמש כעד מדינה. במידה ובידי החשוד מידע על מבצעי הרצח, מדובר ללא ספק בהישג משמעותי של המשטרה.

כל העצורים חשודים בשני מקרים שעוררו סערה רבה בשנות ה-80 וה-90 ולאחרונה נרשמה התפתחות בחקירתם. בשבועות האחרונים, ככל שהתפתחה החקירה, הגיעו חוקרי משטרה למספר נקודות באזור הבירה ואספו ממצאים.

אחד המקרים שנמצאים בלב החקירה, היא היעדרותו של הנער החרדי ניסים שטרית בירושלים. שטרית יצא מביתו בשכונת סנהדריה ב-23 בינואר 1986 אך מאז נעלמו עקבותיו. במשך השנים עלו הערכות שונות מה עלה בגורלו, אך ההשערה שהתחזקה היא כי נחטף ונרצח על ידי גורמים חרדים קיצוניים שלא ראו בעין יפה את התנהלותו.

מקרה נוסף הוא רצח אברהם אדרי בשנת 1990. אדרי, שעבד בישיבה, נעדר וגופתו אותרה ביער רמות על ידי שני אחיו לאחר שנרצח בצורה אכזרית. במהלך השנים עלו כיווני חקירה רבים בהקשר למותו של אדרי ובמשטרה העריכו כי יש קשר בין המקרים.

שובו בנים הרב אליעזר ברלנד פרשת ניקיון כפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד