א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הותר לפרסום

תושב עזה הצית סוכות ותכנן חטיפת ישראלים

שירות הביטחון הכללי עצר בחודש שעבר, חשוד שוהה בלתי חוקי, תושב חאן ברצועת עזה, בגין פיגועי הצתה ברמלה | המחבל, סלימאן כסאב בן 29, הצית סוכות ואוטובוס בעיר - ואף עמד בקשר ארגון טרור במטרה לבצע פיגועי תופת וחטיפה בשטח ישראל

תושב עזה הצית סוכות ותכנן חטיפת ישראלים
הצתה ברמלה, ארכיון צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצר בתאריך 12/10/21 סלימאן כסאב, בן 29, תושב חאן יונס ברצעת עזה, השוהה בישראל באופן בלתי חוקי.

סלימאן נכנס לישראל בינואר 2020 באישור הומניטרי כמלווה של אמו, המטופלת באיו"ש על רקע מחלה קשה. לאחר סיום הטיפול באמו, ניצל סלימאן את ההיתר ונשאר בישראל כשוהה בלתי חוקי.


סלימאן כסאב//צילום: תקשורת שב"כ

בחקירתו בשב"כ עלה כי בתאריכים 30 בספטמבר 2021, ו-4 באוקטובר 2021 ביצע סלימאן פיגועי הצתות בעיר רמלה - הן של סוכות והן של אוטובוס. עוד עלה כי ארגון 'שהדאא אלאקצא' פעל מול סלימאן לקידום פיגועים חמורים בישראל (חטיפה, פיגועי תופת ופיגועי ירי) וסלימאן אף היה אמור לקבל לשם כך אמל"ח, אולם עד למעצרו לא קיבל בפועל כספים מהארגון.

בתאריך 1/11/21 הוגש ע"י פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום חמור כנגד המחבל.

בשב"כ מציינים כי מקרה זה מתווסף למעצרים קודמים של תושבי הרצועה אשר זכו להיכנס לישראל נוכח טעמים הומניטריים וגויסו לקידום פיגועים בישראל. בארגון מדגישים את פוטנציאל "האיום הגלום בשוהים הלא חוקיים בישראל".

"שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל יפעלו בנחישות לאיתור וסיכול של כל גורם אשר יפעל לערעור היציבות בערים המעורבות ולפגוע בביטחון המדינה ואזרחיה", נמסר הבוקר מהשב"כ.

פיגוע חטיפה הצתה סוכות שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד