י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתחרדת ומתרחבת

'שדרות נווה יעקב': פרויקט עצום עומד לקום בשכונה החרדית

כחודשיים וחצי בלבד לאחר שהופקדה, הוועדה המחוזית בירושלים אישרה למתן תוקף את תכנית 'שדרות נווה יעקב 28-32' - פרויקט 'פינוי – בינוי' בצפון ירושלים

'שדרות נווה יעקב': פרויקט עצום עומד לקום בשכונה החרדית
הדמיית הפרויקט צילום: יח"צ

 במסגרת התוכנית , ייבנו 521 דירות חדשות  ב- 8 מבנים חדשים בני 12 קומות, שטחי ציבור עבור מעונות יום, גני ילדים, בית ספר ובית כנסת ושטחי מסחר חדשים.

בהליך מהיר ויעיל: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה למתן תוקף את תכנית 'שדרות נווה יעקב', פרויקט פינוי – בינוי, הממוקם במרכזה של שכונת נווה יעקב שבצפון ירושלים, וזאת כחודשיים וחצי בלבד לאחר שהופקדה.

מדובר בפרויקט הדגל של ההתחדשות העירונית בשכונה הוותיקה, הממוקם ברחוב שדרות נווה יעקב 28-32 ומשתרע על פני שטח של כ-8.5 דונם.

במסגרת הפרויקט, אותו מובילות החברות רוטשטיין וחברת "טרא - Terra" (התחדשות), ייהרסו 111 יחידות דיור ישנות ובמקומן ייבנו 521 דירות חדשות ב-8 מבנים חדשים בני 12 קומות, וכן מספר קומות נוספות מתחת למפלס הרחוב, במבנים הפונים אל הנוף. בנוסף, יכלול הפרויקט שטחי ציבור עבור מעונות יום, גני ילדים, בית ספר ובית כנסת וכן שטחי מסחר חדשים עם חזיתות לאורך שדרות נווה יעקב.


יונה גרין מנכ"ל ובעלים טרא-Terra • יח"צ

לפרויקט נגישות תחבורתית רבה וזאת בשל מיקומו המרכזי בסמוך לתוואי הרכבת הקלה הקו האדום (הקו הקיים) המחבר בין נווה יעקב לבית החולים הדסה עין כרם, ועובר בין היתר דרך הכניסה לעיר ומרכז העיר.

יצוין, כי בשטח התוכנית מתוכנן גם מעבר ציבורי להולכי רגל, שיחבר את השכונה מכיוון תחנת הרכבת הקלה אל שמורת 'פרחי הבר'.

חברת רוטשטיין , הינה חברה ציבורית העוסקת ביזום וביצוע פרויקטים גדולים למגורים ברחבי הארץ למעלה מ-60 שנה. חברת רוטשטיין הנמנית על חברות הנדל"ן הגדולות והמובילות בישראל, נסחרת בבורסה בתל אביב מאז שנת 1993.

חברת טרא - Terra (התחדשות), היא חברה יזמית המתמחה בייזום, תכנון וביצוע פרויקטים של בנייה ברחבי הארץ ובכלל זה פרויקטים של התחדשות עירונית, פינוי-בינוי ותמ"א 38 ברחבי ירושלים.  החברה משלבת חוסן כלכלי ועסקי, ניסיון רב-שנים, ידע חיוני וגישה אישית ואנושית.

יונה גרין, מנכ"ל ובעלים של טרא – Terra (התחדשות): "פרויקט 'שדרות נווה יעקב' הינו אבן דרך משמעותית לחברה ולשכונת נווה יעקב בפרט. אנחנו בקשר מתמיד עם בעלי הדירות במתחם, שרובם המוחלט כבר חתם על הסכם פינוי בינוי ואנחנו מתקדמים במלוא המרץ עם הגשת היתר הבניה ותכנון המפורט למתחם. בהזדמנות הזאת ראוי גם לציין לשבח את הוועדה המקומית והמחוזית שמסייעות רבות למען קידום את התוכניות בעיר, בזמני שיא".

איתי סמדר סמנכ"ל התחדשות ברוטשטיין נדל"ן: "בירושלים ישנו פוטנציאל גדול מאוד להתחדשות עירונית ואנחנו מברכים על התמיכה והקידום של פרויקטים מסוג זה מצד הרשות המקומית ומוסדות התכנון. בשנים הקרובות נראה את ירושלים בחזית ההתחדשות העירונית, עם פרויקטים חדשים שיצאו לבנייה שישפרו את פני העיר, התשתיות ואיכות החיים של בעלי הדירות".

נווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד