כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"שיעור גבוה בקרב המאושפזים"

השפעת החיסון על היילוד: נתון חדש ממעיני הישועה

בעקבות החשש של נשים בהיריון לקחת חיסון לקורונה, ביצעו בבית החולים מעייני הישועה מחקר חדש שבחן את השפעת החיסון של האישה על התינוק. "רמות נוגדנים גבוהות ביילודים לאימהות מחוסנות לקורונה"

השפעת החיסון על היילוד: נתון חדש ממעיני הישועה
תינוק, אילוסטרציה צילום: pixabay

מחקר איכותני שנערך בבית החולים הבני ברקי 'מעיני הישועה' בהובלת ד"ר ליאור קשאני מאגף נשים ויולדות בביה"ח אשר בחן את מידת ההעברת הנוגדנים אצל נשים הרות שחוסנו לעומת נשים שחלו במהלך ההיריון או לקראת ההיריון, ונשים שלא חוסנו כלל.

המחקר העלה, כי רמות הנוגדנים בדם הטבורי בקרב ילודים לאימהות מחוסנות היו גבוהות משמעותית בהשוואה לילודים לאימהות שהחלימו מקורונה ולא חוסנו. אצל ילודים לאימהות לא מחוסנות שלא חלו לא נמצאו נוגדנים.

פרופ' אלי סומך מנהל אגף הילדים וממחברי המאמר על המחקר, ציין את חשיבות החיסון ויעילותו להגנה טובה וארוכת טווח ביילודים, במיוחד לאור הנתון שהתגלה במחקרים במעיני הישועה ובמקומות אחרים- כי תינוקות בני פחות מ-3 חודשים מהווים שעור גבוה מהמאושפזים עקב קורונה בילדים.

המחקר מגיע בעקבות חששות רבים להתחסן בקרב נשים במצבי לידה מתקדמים. כיום קובע משרד הבריאות כי אין מניעה להתחסן בכל שלבי ההיריון - עמדה שתואמת את עמודתיהם של ארגון הבריאות העולמי ושל המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC).

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד