כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
באופן חריג

היועמ"ש יכריע בעניין השוטרים בפרשת אהוביה סנדק

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ידון בנושא העמדתם לדין של השוטרים שהיו מעורבים במרדף אחרי הנער אהוביה סנדק ז"ל | עו"ד אריאל עטרי, המייצג את המשפחה: "התנהגות חריגה שמצביעה על כך שכפי שחששנו התנהלות השוטרים בפרשה אחראית למותו של אהוביה ז"ל"

היועמ"ש יכריע בעניין השוטרים בפרשת אהוביה סנדק
אהוביה סנדק ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ההחלטה בדבר העמדת השוטרים לדין בתיק מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל יוכרע ע"י היועץ המשפטי לממשלה בפגישה בקרוב, כך עולה מתשובת לשכת פרקליט המדינה לעו"ד אריאל עטרי המייצג את משפחת סנדק מטעם ארגון חוננו.

במכתב מלשכת פרקליט המדינה נכתב כי "במענה לפנייתך, נשיבך כי עניין זה נמצא כעת בבחינה בפני היועץ המשפטי לממשלה לאחר ‏השלמת בחינת העניין בפני פרקליט המדינה. ישיבה בעניין בפני היועץ המשפטי לממשלה ‏צפויה במועד קרוב, ובהמשך לכך תינתן החלטה בעניין".

תשובת הפרקליט מגיעה לאחר פניית עו"ד עטרי לפני מספר ימים אשר ביקש מטעם משפחת סנדק להגיע להחלטה בתיק ולהעמיד את שוטרי ימ"ר ש"י אשר הביאו למותו של סנדק לדין.

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את משפחת סנדק מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "היום קבלנו מכתב מפרקליט המדינה לפיה הוא בוחר להעביר את תפוח האדמה הלוהט, באופן יוצא מן הכלל ליועץ המשפטי לממשלה. מדובר בהתנהגות חריגה שמצביעה על כך, שכפי שחששנו, התנהלות השוטרים בפרשה אחראית למותו של אהוביה ז"ל. אנו מקווים מאד שהכרעה תתקבל בימים הקרובים כדי שסוף סוף יתאפשר לבחון את חומר החקירה ואת דרך הפעולה וקבלת ההחלטות של המשטרה ומח"ש".

אתמול דווח בחדשות 13 כי הפרקליטות שוקלת העמדה לדין של שוטר מימ"ר ש"י, בגין גרימת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי לפני כשנה בבנימין. במהלך החודשים שחלפו מאז מותו של אהוביה, דרשו ניהלו בני משפחתו מאבק ציבורי נרחב בדרישה להעמיד את השוטרים לדין. לפי הדיווח, פרקליט המדינה צפוי להכריע בקרוב האם להעמיד את השוטר לדין.

במשפחת סנדק הגיבו לפרסום ומסרו כי "לצערנו החקירה של מות בנינו אהוביה טויחה מהרגע הראשון בידי מח"ש, דבר שהביא לחקירה רשלנית, רפה ולא חקירה שמטרתה חקר האמת. אהוביה נהרג בידי שוטרים מימ"ר ש"י, שנהגו בפרעות, ללא כל רסן, וניגחו רכב בניגוד לחוק ובניגוד לנהלים. אהוביה המתוק לא יחזור, העמדת כל השוטרים לדין היא חובה של המדינה לכלל האזרחים, מאחורי השוטר עומדת יחידה שלמה, עם מפקדים, עם קצינים, אשר חלקם היו ברכב, חלקם נתנו הוראות וחלקם טייחו את האירוע ואת הזירה".

"יש פה תרבות ארגונית ומדיניות של ימ"ר ש"י, ולא אשמה של שוטר אחד. תפקיד המשטרה לייצג ערכי יושר וצדק- עם ישראל שהוא עם ישר ייתן אמון במשטרה רק אם היא תהיה נאמנה לערכיו", הוסיפו בני המשפחה.

בני המשפחה אמרו עוד כי "נער צעיר לא צריך למצוא את מותו במפגש עם שוטרים, עצוב שזה לא ברור ונחרץ לפרקליטות. אנחנו מבקשים מהמערכת לעשות בדק בית ותיקון שורשי. חלילה לא באים סתם לקנטר, אלא רק מבקשים את הטוב והיושר עבור עם ישראל", הוסיפו הורים.

אהוביה סנדק אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד