א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"חרב מונפת מעל ראשי הבנות"

מנהלי הסמינרים הגיעו לדיון חירום בכנסת

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ראשי ומנהלי הסמינרים מכל רחבי הארץ נפגשו עם הסיעות החרדיות בכנסת כדי לטכס עצה במאבק על גזירת חינוך הבנות

מנהלי הסמינרים הגיעו לדיון חירום בכנסת
מנהלי הסמינרים בישיבת סיעת ש''ס צילום: באדיבות המצלם

בעקבות גזירת החינוך המאיימת על הסמינרים לכיתות ה' ו-ו', הגיעו מנהלי הסמינרים וראשי איגוד הסמינרים לכנסת כדי להשתתף בישיבות הסיעה של הסיעות החרדיות, לזעוק את זעקת הבנות ולנסות להביא לפתרון.

על פי ההערכות, הגזירה התקציבית תגרע מהסמינרים למעלה מחמישים מיליון שקלים, ותעצור את מרבית לימודי המקצוע. בישיבת סיעת יהדות התורה אמרו מנהלי הסמינרים כי אם הדבר אכן ייצא לפועל, זו סגירה של 'בית יעקב' במתכונתו ההיסטורית. "הסיבה שהוקם 'בית יעקב' הוא כדי שהבנות לא תצטרכנה לרעות בשדות זרים", אמרו המנהלים. "גזירת התקציב הזו תאלץ אותם לצרת ללמוד באקדמיה רח"ל, ולהביא לחורבן גדול שסופו מי ישורנו".

חברי הכנסת של 'יהדות התורה' נשאו דברים בעד חשיבות המאבק, והבטיחו לקחת חלק ככל שיידרשו. הם הביאו את דברי גדולי הדורות בעבר ובהווה על חשיבות השמירה על חינוך הבנות, שהוא לא פחות חשוב מחינוך הבנים בישיבות, ועליו מושתת יסודות הדת. "נעשה ככל שביכולתנו להביא לפתרון הבעיה, ולהסיר את חרב הגזירה המונפת מעל ראשי הבנות", אמרו.

לאחר מכן נפגשו עם חברי סיעת ש"ס. במהלך הישיבה המיוחדת אמר יו"ר התנועה ח"כ אריה דרעי כי הוא כואב את כאבם של כל מוסדות התורה והחינוך שנפגעו ובכלל זה מוסדות הסמינרים, כאשר בתקופה האחרונה הוא ירד לעומק הסוגיה ולמד לדעת עד כמה התקציב המדובר הוא אכן חיוני וקריטי עבור המוסדות.

ח"כ דרעי התחייב יחד עם חברי הסיעה לעשות את כל המאמצים על מנת שהסמינרים יקבלו את התקציבים של השנה הנוכחית, וגם את אלו שמגיעים להם משנת הכספים שעברה.

מנהלי הסמינרים יצאו מהמפגשים מעודדים ומלאי תקווה כי חברי הכנסת שלוחי הציבור אכן יעמדו לימינם במאבק הקשה, ויעשו ככל שביכולתם על מנת למנוע את הגזירה הנוראה.

מנהלי הסמינרים יהדות התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד