ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
האם בנט צריך לכבד הרוטציה?

סקר מנדטים חדש ברקע התקציב: הליכוד לשיא; ליברמן מתרסק

שעות בודדות לפני תחילת ההצבעות על תקציב המדינה, סקר מנדטים חדש מראה כי נתניהו ומפלגתו ממשיכים להתחזק, אך הגוש שניצב מאחוריו עדיין רחוק מ-61 | 'ימינה' שומרת על כוחה וליברמן קרוב מאוד לאחוז החסימה | רוב הציבור קורא לבנט לכבד את הסכם הרוטציה

סקר מנדטים חדש ברקע התקציב: הליכוד לשיא; ליברמן מתרסק
חרדי מאחורי הפרגוד בקלפי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לקראת הימים המתוחים שישפיעו על המערכת הפוליטית, הערב (שני) מתפרסם סקר מנדטים חדש ב'חדשות 13', אשר עלול להשפיע על הצבעות על חוק תקציב המדינה ואף לערער את יציבות הממשלה.

לפי נתוני הסקר שערך הפרופ' קמיל פוקס, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מתחזק מ-29 כיום ל-36 אילו הבחירות היו מתקיימות היום. 'יש עתיד' שומרת על מקומה כמפלגה השנייה בגודלה בכנסת, למרות המשברים האחרונים והאמירות שמוזכרות מן העבר, מתחזקת מהבחירות האחרונה בהן קיבלה 17 מנדטים ועולה ל-20. 'העבודה' מתחזקת מ-7 ל-10, כך גם הרשימה המשותפת עם 8 מושבים בכנסת. 'כחול לבן', 'ש"ס', 'יהדות התורה' מקבלות בסקר 7 מנדטים כל אחת.

יש לציין שבאופן קבוע סוקר חדשות 13, קמיל פוקס, מעריך את המפלגות החרדיות, בפרט את ש"ס, במספר מנדטים נמוך ביחס לתוצאות האמת, נתון שגורע מנדטים מגוש נתניהו.

למרות שסקר של 'דיירקט פולס' אתמול, הראה כי היא לא עוברת את אחוז החסימה, לפי נתוני סקר קמיל פוקס, 'ימינה' של נפתלי בנט, שומרת על כוחה עם 6 מנדטים. 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' נחלשת ויורדת ל-6 מנדטים.

'מרצ' עם 5, 'ישראל ביתנו' של ליברמן, שמנחית גזרות קשות על הציבור בימים אלה, צונחת אל 4 מנדטים - גבול אחוז החסימה, אזור שהמפלגה מזמן לא הייתה בו, רע"מ גם היא עם 4 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה נמצאת 'תקווה חדשה'  של גדעון סער עם 2.6%.

עוד נשאלו משתתפי הסקר, מי מתאים יותר לכהן כראש הממשלה מבין השניים המכהנים כיום? 23% סבורים שנפתלי בנט, ו-22% סבורים שיאיר לפיד. 45% ממשיבי הסקר סבורים שאף אחד מהם לא מתאים לנהל את המדינה. 10% השיבו כי הם אינם יודעים.

שאלה נוספת שנשאלה בסקר; האם נפתלי בנט צריך לכבד את הסכם הרוטציה ולפנות את מקומו ליאיר לפיד באוגוסט 2023? 62% סבורים כי על בנט לכבד את ההסכם ולפנות את מקומו ללפיד באוגוסט 2023, לעומת 23% הסבורים כי על בנט לפרק את הממשלה ולא לכבד את ההסכם. 15% השיבו כי הם אינם יודעים לענות על השאלה.

הסקר כלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וטעות הדגימה עומד על 3.8%.

סקר מנדטים קמיל פוקס סקר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד