כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התכנסו בזום

רבני הציונות הדתית: חוששים מפגיעה ביהדות

בצל הרפורמות השונות בנושאי דת-ומדינה, הרבנים הסרוגים קיימו היום כנס כדי לטכס עצות כיצד לשמור על זהותה היהודית של המדינה | בארגון, שמאגד את הרבנים, הקימו ועדה שתעסוק בנושא, ובראשה יעמוד הרב שטרן

רבני הציונות הדתית: חוששים מפגיעה ביהדות
הרב אריה שטרן צילום: פלאש 90

בכירי הרבנים במגזר הדתי-לאומי התכנסו היום (שני) במסגרת ארגון 'רבני הארץ הטובה' כדי לדון בצביונה היהודי של המדינה, זאת בשל החשש שלהם מפגיעה בה.

הרבנים קיימו את המפגש בזום, ובו דנו בשורת נושאים השונים הקשורים בזהות היהודית של המדינה, וביניהם גם רפורמת הכשרות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בארגון הקימו ועדה שתעסוק בשמירה ובקידום הזהות היהודית, ובראשה יעמוד הרב אריה שטרן, לשעבר רב העיר ירושלים.

הרב שטרן בשיחת הזום.

"צריך לדאוג שהזהות היהודית של המדינה לא תיטשטש, ושיהיה דבר ברור שיש מדינה יהודית", אמר הרב שטרן. "כשיש דברים שאינם מקובלים על פי דיני תורה ומסורת ישראל אז צריך לדבר על כך ולנסות לפעול".

הרב התייחס לנושאים שאותן צריך לשמר: "צריך לשמור מכל משמר על השבת במדינה, על נישואין וגירושין ויש הרבה מה לעשות בצורה חיובית".

הרב דרוקמן בשיחת הזום.

"אנחנו חייבים לדאוג לזהות היהודית של מדינת ישראל בהכל, שלא תהיה חלילה שהדורות שלנו יהיה אלה ישבשו את הסדר שעם ישראל שומר עליו מאז ניתנה התורה", סיכם מנהל הארגון, הרב יוסף ארציאל.

הרב ארציאל בשיחת הזום.

הציונות הדתית הרב אריה שטרן הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד