י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
ומדוע הוא מאוכזב מהיהודים

טראמפ: "עד לאחרונה ישראל החזיקה ממש בבעלות הקונגרס"

"זה פשוט מדהים, מעולם לא ראיתי שינוי כזה ואנחנו לא מדברים על תקופה ארוכה מאוד של זמן". כך אומר נשיא ארצות הברית לשעבר טראמפ באשר למבנה הקונגרס כיום שרוב רובו נגד ישראל

טראמפ: "עד לאחרונה ישראל החזיקה ממש בבעלות הקונגרס"
דונלד טראמפ צילום: ועידת CPAC 2021

נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, אומר כי עד לאחרונה "ישראל החזיקה ממש בבעלותה את הקונגרס". את הדברים אמר במהלך ראיון למנחה היהודי ארי הופמן מסיאטל, בזמן שטראמפ סקר את מדיניותו לגבי המזרח התיכון, כולל הסכמי אברהם, הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לארבע מדינות ערב, והפרישה שלו מהסכם הגרעין עם איראן.

טראמפ התייחס למדיניות ארה"ב באזור, ואמר כי לדעתו "השינוי הגדול ביותר שראיתי בקונגרס, שהוא ממש היה בבעלות ישראל, אתה מבין את זה? לפני עשר שנים, לפני 15 שנים, זה היה כל כך חזק, והיום זה כמעט הפוך", אמר טראמפ.

הוא האשים את ההשפעה של קבוצת חברי קונגרס דמוקרטיים בשמאל הקיצוני במפלגה, שמתחו ביקורת חריפה על ישראל וקראו להפחית את הסיוע הביטחוני של ארה"ב למדינה. הוא התכוון לאלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק ואת אילהאן עומר ממינסוטה, המתנגדות למדינת ישראל.

"יש לך את האנשים האלה ששונאים את ישראל בלהט. הם שולטים בקונגרס, וישראל אינה כוח בקונגרס יותר", אמר טראמפ. "כלומר, זה פשוט מדהים, מעולם לא ראיתי שינוי כזה ואנחנו לא מדברים על תקופה ארוכה מאוד של זמן. אבל אני חושב שאתה יודע בדיוק מה אני מתכוון".

בראיון חזר טראמפ גם על אכזבתו מהקהילות היהודיות בארה"ב על כך שלא הצביעו עבורו; הנשיא ג'ו ביידן קיבל את הרוב המכריע של המצביעים היהודים בבחירות האחרונות.

הקונגרס של ארצות הברית דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד