כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הציע תקציב לחרדים

באופוזיציה מגיבים למחווה של עבאס 'לא תודה'

לפני כעשרה ימים פנה מנסור עבאס לגורמים הרלוונטיים בממשלה ובקואליציה ודרש לקבל לידיו 100 מיליון ש"ח מהתקציב הכולל שקיבל בכדי להעבירם לטובת החרדים, זאת בתגובה לנאום ששמע מח"כ גפני ונגע לליבו | כעת, מגיבים חברי האופוזיציה למחווה | כך נשמעו אשר וסמוטריץ'

באופוזיציה מגיבים למחווה של עבאס 'לא תודה'
מנסור עבאס צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתגובה להודעת חבר הכנסת מנסור עבאס כי הוא מבקש להעביר תקציב של 100 מיליון שקל לטובת החרדים, זאת בעקבות נאום שנשא לצידו חבר הכנסת משה גפני והצליח לגעת בליבו, באופוזיציה הגיבו אמש למחווה המרגשת במתקפה.

חבר הכנסת יעקב אשר דחה אתמול בנאום במליאת הכנסת את התרומה, ואמר לעבאס "לא תודה", לדבריו, "היום נפל דבר בישראל. ביום הזה חברי 'ימינה' צריכים לשים את המסכה לא רק על הפה והאף, אלא על כל הפנים. אם היום בשעות הערב יוצא יו"ר רע"מ שותפכם בממשלה ואומר שנכמרו רחמיו לראות מה אתם עושים לאחיכם היהודים, אלה עם הכיפות והפאות, והוא מוציא הודעה לעיתונות כמו פילנתרופ ומצהיר שהוא רוצה 'לתרום' לחרדים 100 מיליון שקל מהכספים הקואליציוניים שלו".

"איך זה שעבאס מרגיש מה שאתם לא מרגישים במשך ארבעת החודשים האלה, שדורסים ילדים ואימהות עובדות רק בגלל הפאות וכיסוי הראש שלהם, והנה דווקא מנסור צריך להיות זה שמבקש לדאוג להם?", תקף אשר.

בדבריו פנה אשר לעבאס והשיב לו על המחווה המרגשת: "אז קודם כל אני אומר לו 'לא תודה'. אבל אם הוא רוצה לתרום לאיזו עמותה, אני חושב להציע לו במקום עמותת 'סיוע 48' שאני לא יודע מה זה בדיוק, שייתן את זה לקופת העיר, הם גם מטפלים באלמנות ויתומים אבל הם מטפלים בחרדים, וגם בכאלה שלא צריכים להזדקק לתואר יתומים ואלמנות כדי שהממשלה תסתכל עליהם".

"מנסור אמר לי מקודם 'אני רגיש לאוכלוסיות מוחלשות'. הוא רגיש לחלשים", ציטט אשר שיחה שקיים עם יו"ר רע"מ, תוך שהוא תוקף  את שאר שותפיו לקואליציה, "ואתם רגישים לליברמן, אתם לא מסוגלים להרים את האף ולעצור את מה שצריך. ניר אורבך, היינו יחד במחאת האימהות של נשות אברכים מהציונות הדתית. מה אתה עושה בשביל זה? אתה אדם טוב אבל לא נותנים לך לממש את הטוב שלך, אתם כבולים".

עוד הוסיף אשר ואמר "אני יודע כמה כבוד והערכה היה לשרה שקד לציבור החרדי, בטח בחלק של הצורך להעניק שוויון זכויות, והנה לאן הגעתם שמנסור עבאס יבקש לתרום לנו? אני לא אומר את זה בצחוק, לבי שותת דם, איך הגענו למקום הזה? אחיי היהודים, בטח אלה עם הכיפות על הראש, בושו והיכלמו שהגעתם למצב כזה".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ התייחס למחווה 'המרגשת' של יו"ר רע"מ ותקף: "אני קורא לאחיי במגזר החרדי, אל תתפתו, כשעבאס מציע לתת לכם 100 מיליון שקל זה עוד שלב באידאולוגיה האיסלאמית שלו. משחקת לו השעה בגלל כמה יצורים חסרי חוליות,(ימינה א.ק.) אנשים קטנים שאני בז להם".

מנסור עבאס יעקב אשר בצלאל סמוטריץ משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד