ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
ימים גורליים לממשלה

דיוני תקציב המדינה יצאו לדרך • שידור חי

דיוני תקציב המדינה במליאת הכנסת החלו הבוקר ומועברים כאן ב'בחדרי' בשידור ישיר | הדיונים צפויים להימשך כ-33 שעות עד לתחילת ההצבעות מחר בערב | בקואליציה דרוכים במיוחד ומייחלים למשמעת מלאה של כלל החברים | צפו

דיוני תקציב המדינה יצאו לדרך • שידור חי
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכנסת נפתח בשעה זו הדיון על חוקי התקציב לשנים 2021 ו-2022. בקואליציה דרוכים לקראת ההצבעה שמתוכננת ליום רביעי הערב ותימשך כיממה וחצי כיוון שכל קול יכול לשנות את המצב ואף להפיל את הממשלה.

הדיון נפתח הבוקר (שלישי) עם הצגת התקציב על ידי יושב ראש ועדת הכספים אלכס קושניר ושר האוצר אביגדור ליברמן, ומיד יחלו הנאומים של כל חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה.

ביום רביעי בשעה 18:30 יחלו נאומי הסיכום של שר האוצר ליברמן, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

ההצבעות יחלו לאחר סדרת הנאומים ויימשכו כיממה וחצי, הצפי להצבעות הוא עד ליום שישי בשעות הבוקר המוקדמות וייתכן ויגלשו אף לשבוע הבא, יום ראשון.

המצב הפוליטי בו קיים רוב דחוק של אצבע אחת בלבד לטובת הקואליציה, מעוררת דאגה רבה וחשש כי ברגע האמת אחד מחברי הכנסת מהקואליציה יערוק ויפיל את הממשלה.

בדיוק לצורך כך הקדימו בממשלה והביאו את התקציב שבוע מוקדם מהמועד האחרון כדי למנוע אפשרות שבאם התקציב יפול הממשלה תיפול כפי שקובע החוק, ובמקרה והתקציב אכן לא יעבור ימהרו בקואליציה ויביאו תקציב חדש תוך פרק זמן קצר.

בנוסף, באופוזיציה נערכו לימים ארוכים של הצבעות והעבירו סדרת הנחיות לחברי הקואליציה כדי למנוע מבוכות, גם של חברי כנסת שייעלמו וגם של חברי כנסת שיתבלבלו בהצבעה כפי שכבר אירע בעבר מספר פעמים.

תקציב המדינה שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד