ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עדי ראייה סיפרו

פרטים חדשים על החיסול שמיוחס לישראל בגבול סוריה

עדי ראייה חשפו לתקשורת בלבנון פרטים חדשים על חיסול מדחת א-סאלח, חיסול המיוחס לישראל. לפי עדות, אדם בלבוש אזרחי ירד מרכב והחל לירות לעבר א-סאלח ששהה בסביבת ביתו

פרטים חדשים על החיסול שמיוחס לישראל בגבול סוריה
מדחת סאלח צילום: ערוץ אל-מיאדין

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה מפרסם הבוקר (שלישי) פרטים חדשים על חיסולו של מדחת א-סאלח, האחראי על המשרד לענייני הגולן בממשלת סוריה, חיסול המיוחס לישראל שהתרחש בחודש שעבר באזור הגבול.

עדי ראייה סיפרו לעיתון כי רכב תיירותי ישראלי חנה בקרבת אחד השערים המשקיפים על גבעת הצעקות בין הכפר ח'דר בצפון קוניטרה לבין מג'דל שמס, ואז אדם בלבוש אזרחי ירד מהרכב והחל לירות לעבר א-סאלח ששהה בסביבת ביתו מעבר לגבול בעין א-תינה.

לפי אותם עדי ראייה, היורה נסוג בזריזות אחרי שביצע את החיסול. עוד דווח כי א-סאלח נורה בחזה ובחלקים אחרים בגופו ומת בעת שהועבר לטיפול בכפר הסמוך ח'דר. גורמי צבא סוריים שצוטטו בעיתון העריכו כי רכבו של א-סאלח היה תחת מעקב של אחת העמדות של צה"ל באזור הגבול. על פי ההערכות, א-סאלח, אסיר ביטחוני לשעבר, יליד מג'דל שמס, חוסל בשל פעילותו בעבור איראן בדרום סוריה. כך דווח ב'כאן חדשות'.\

דיווח ערבי על חיסול אסיר ביטחוני לשעבר בגבול ישראל-סוריה

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ערוץ אל-מיאדין הלבנוני דווח באוגוסט האחרון, כי מדחת א-סאלח, אסיר סורי משוחרר שריצה עונש מאסר בישראל, נהרג בתקיפה של ישראל באזור עין א-תינה, שמול מג'דל שמס מדובר באזור שנמצא בשליטה סורית - אך במרחב שחיזבאללה מנסה להקים בו תשתיות נגד ישראל. בישראל לא התייחסו לדיווחים הזרים.

על פי הדיווח, באחת מן הפעמים הוא נעצר באשמת הצטרפות לחוליית "תנועת ההתנגדות הסורית בגולן", שיבוש פעולת מנגנוני הביטחון וצה"ל והטמנת מוקשים בדרכים צבאיות. בנוסף הוא נעצר בעקבות ניסיון לחטוף חייל ישראלי. א-סאלח היה כלוא בארץ 12 שנה ושוחרר בשנת 1997. שנה לאחר מכן חצה את הגבול לסוריה. בשנת 2000 מונה לנציג הגולן בפרלמנט הסורי, ומונה לתפקיד מנהל משרד "ענייני הגולן" בממשלה.

סוריה חיזבאלה חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד