א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הוגשה הצעת חוק

התשובה החרדית לליברמן: המדינה תסבסד מדיח כלים

חבר הכנסת פרוש הגיש הצעת חוק שתעניק לכל משפחה מרובת ילדים סבסוד למדיח כלים, בתשובה לרפורמת המיסוי על כלים חד פעמיים שהגה השר ליברמן

התשובה החרדית לליברמן: המדינה תסבסד מדיח כלים
מדיח כלים צילום: בחדרי חרדים

'גזירת החד פעמי' נכנסה אמש (שני) לתוקף ועררה שיח ברחוב החרדי לאחר שמחירי הכלים החד פעמיים זינקו באחת, אך שר האוצר אביגדור ליברמן מסרב להתחשב בחרדים ואף לעג להם בכמה ציוצים בימים האחרונים.

חבר הכנסת מאיר פרוש הגיש הצעת חוק נגדית, שמגיעה כתשובה לגזרה. אמנם אין סיכוי שההצעה תעבור, אך המטרה היא לעלות לשיח את הצביעות של שר האוצר ליברמן.

פרוש מציע כי המדינה תעניק סבסוד למדיחי כלים עבור משפחות ברוכות ילדים בישראל. על פי הצעת החוק כל משפחה המונה לפחות ארבעה ילדים תהיה זכאית לסבסוד מלא של מדיח כלים.

"הכלים החד פעמיים מהווים רק 6% מפסולת הפלסטיק, בעוד שעל -94% מפסולת הפלסטיק לא מוטל מיסוי, כך רוב אריזות המזון החד פעמיות של יצרני המזון ממוסות ב-10% לערך מהמיסוי המוצע הנ"ל. כך שההחלטה על הטלת מיסים דווקא על כלים חד פעמיים הינה חריגה", נכתב בדברי ההסבר לחוק

בהצעת החוק הובהר כי מגיש הצעת החוק ישלב בהסכמה בהכנה לקריאה שניה ושלישית סעיף המאפשר להעניק סבסוד מלא של מדיח כלים אף לנכים, זקנים ומוגבלים.

אביגדור ליברמן מאיר פרוש חד פעמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד