י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרשת הרצח • התפתחות דרמטית

הרב ברלנד נפגש בחקירה עם אח הנעדר: "יכול להגיד עליו קדיש"

אחיו של הנער ניסים שטרית הופגש עם מנהיג קהילת 'שובו בנים' אליעזר ברלנד שהודה בפניו: "אתה יכול לשבת שבעה ולומר עליו קדיש" | הבוקר הוארך מעצרו של ברלנד בתשעה ימים, לאחר שהמשטרה הודיעה כי הוא קשר עצמו לפרשת הרצח וההיעדרות • כל הפרטים החדשים 

הרב ברלנד נפגש בחקירה עם אח הנעדר: "יכול להגיד עליו קדיש"
הרב ברלנד בבית משפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זמן קצר לאחר שהגיע אמש (שני) למשרדי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', הופגש עם מאיר שטרית - אחיו של הנער ניסים שטרית שנעדר מזה למעלה משלושים שנה. במפגש בין השניים, שנעשה כחלק מהחקירה, שאל שטרית את ברלנד האם הוא יכול לנהוג מנהגי אבלות על אחיו ולהגיד עליו קדיש. "אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש", השיב ברלנד.

ברלנד נעצר אתמול בחשד למעורבותו בפרשת הרצח וההיעדרות של הנער ניסים שטרית ואברהם אדרי לפני כשלושים שנה. בפרשה עצורים גם מספר חסידי 'שובו בנים' בעבר ובהווה. ב'כאן 11' דווח כי במהלך הפגישה אמר ברלנד לאחיו של ניסים שטרית: "אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש. מצטער שלא אמרתי לך את זה לפני 35 שנה".

ברלנד נכנס היום לאולם ביהמ"ש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מוקדם יותר היום האריך בית המשפט את מעצרו של ברלנד בתשעה ימים. ברלנד נעצר אתמול בחשד למעורבות בפרשת הרצח וההיעדרות לפני למעלה משלושים שנה בירושלים. במהלך הדיון בבית המשפט נרשמה דרמה כאשר ברלנד, בן ה-83 התמוטט לפתע וטען כי הוא אינו חש בטוב. לאחר זמן קצר שב ברלנד לאיתנו והדיון נמשך כרגיל.

לפי המשטרה, בחקירה התבססו ראיות הקושרות את ברלנד למעשי הרצח. חסידיו המשיכו להפגין גם הבוקר מחוץ לבית המשפט וסמוך למשרדי הימ"ר.

ברלנד בבית המשפט היום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בהחלטת בית המשפט להאריך את מעצרו של ברלנד נכתב כי הוא היה מעורב ביחד עם החשודים האחרים בביצועם של שני מעשי הרצח.

"עיינתי בתיק החקירה, הראיות מצטרפות לראיות שהוגשו לבית המשפט בעניינם של אחרים שאף הם חשודים באותם מעשים המיוחסים למשיב. יש חשד סביר לביצוע העבירות. הוא מקשר את עצמו למיוחס לו ומסר גרסה", כתב השופט אלעד לנג.

חסידי ברלנד מתפללים מחוץ לבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

ניסים שטרית אליעזר ברלנד הרב ברלנד פרשת רצח פרשת ניקיון כפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד