ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עברו את הגבול

מיצג מכעיס: צעיר השווה בין החיסון לחוקי הנאצים והותקף

אישה זועמת התנפלה על גבר שצעד עם שלט המשווה בין חיסון קורונה לחוקי הנאצים | האיש אף התלבש כמו קורבן מחנה ריכוז נאצי במהלך מחאה נגד החיסונים

מיצג מכעיס: צעיר השווה בין החיסון לחוקי הנאצים והותקף
בגדי אסירים במוזיאון אושוויץ צילום: משה מילנר, לע"מ

עדי ראיה צילמו אדם עומד בפינת רחוב פלינדרס ורחוב סוונסון במלבורן בסביבות השעה 13:30 ביום שבת האחרון כשהוא אוחז בשלט המשווה בין חובת התחסנות לשואה.

האיש צעד עם שלט עליו נכתב, "ההיסטוריה חוזרת על עצמה" בעודו צועד הלוך ושוב וצועק נגד החיסון, האיש לבש סט פיג'מה עם פסים כחולים, שדמה למדים שלבשו מיליוני יהודים במחנות ריכוז ברחבי אירופה במהלך מלחמת העולם השנייה.

שתי נשים פנו לגבר בזעם ואמרו לו שהוא 'חרפה מוחלטת' על שהשווה את עצמו לניצולי שואה, בנוסף קבוצה של צעירים נזפה בו קשות לאחר ההשוואה המקוממת. "דיברתי עם העדה שצילמה את זה, יהודייה בשנות ה-50 לחייה, שיש לה ניצולי שואה במשפחתה", אמר דביר אברמוביץ', יו"ר ארגון זכויות האזרח באוסטרליה ל'דיילי מייל'.

אברמוביץ' אמר כי עדי ראיה טענו כי משטרת ויקטוריה עקבה אחרי הנעשה, עד שהעניינים הסלימו כאשר אישה בשנות ה-40 לחייה תקפה את הגבר. המשטרה התערבה ועצרה את המהומה, "האשה היהודיה וחברתה שאלו מדוע המשטרה עוצרת את האישה ולא את הגבר, ונאמר להן שיש לו זכות לחופש הביטוי" אמר אברמוביץ'.

גם הקהילה היהודית באיטליה הייתה המומה לאחר שפעילים המתנגדים לתו הירוק התחפשו לאסירים של מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו הידוע לשמצה.

מפגינים הפגינו בעיר נובארה שבצפון מערב איטליה כשהם לבושים במדים שלבשו אסירי אושוויץ, כאשר חלק מהתלבושות נושאות גם מספרים, בהתייחס לקעקועי מספר הזיהוי שניתנו לאסירים היהודים במחנה.

"אלה תמונות שלעולם לא הייתי מעלה בדעתי לראות", אמרה נעמי די סגני, נשיאת האיגוד האיטלקי של הקהילות היהודיות. "הם טיפשים ובורים כמו שהם מסוכנים", אמרה על המפגינים.

ראש עיריית נובארה, אלסנדרו קנלי, הביע גם הוא את זעמו על המייצג, ואמר כי ההשוואה לרצח של מיליוני יהודים היא נוראה, "להשוות עמדה אידיאולוגית לגבי חיסון או תו ירוק לרגע הטראגי ביותר בהיסטוריה שלנו ולאנשים שגורשו, הושפלו, עונו ונהרגו זה פשוט מביש", אמר קנלי.

מחנה השמדה סרבני חיסונים שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד