י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המשטרה: "יודעים מי הרוצח"

פגישת הרב ברלנד ואח הנרצח: "הזדמנות אחרונה לגמור את הפרשה"

המשטרה הודיעה הבוקר כי היא יודעת מי הרוצח של ניסים שטרית - שנעדר מזה למעלה משלושים שנה | אחיו של ניסים שנועד שלשום עם ברלנד: "זו הייתה בקשה שלו. אני מקפיא את כל האמוציות והרגשות" | החל מהבוקר: המשטרה מבצעת פעולות אינטנסיביות לאיתור הגופה | לפי עורך דינו של אחד החשודים, הוא הודה במעורבותו רצח 

פגישת הרב ברלנד ואח הנרצח: "הזדמנות אחרונה לגמור את הפרשה"
הרב ברלנד, מאיר שטרית צילום: רב הנסתר - כאן 11, פלאש 90

מאיר שטרית, אחיו של הנער ניסים שיטרית שנעדר לפני למעלה משלושים שנה בירושלים, סיפר הבוקר על פגישתו עם הרב אליעזר ברלנד - שהודה לו כי אחיו נרצח וכי הוא יכול להגיד עליו קדיש. "הוא מתוחכם, אמר לי שהוא רוצה להגיד שאחי לא בחיים. אמר לי שאני 'צריך להגיד קדיש ולשבת שבעה'", סיפר היום שטרית.

ברלנד נעצר בתחילת השבוע בחשד למעורבות בפרשת הרצח של הנער ניסים שטרית ואברהם אדרי לפני כשלושים שנה. בראיון לרדיו 103 אמר שיטרית האח כי פגישתו עם ברלנד הייתה אמורה להישאר חסויה. "המשטרה ביקשה לא לדבר על זה בכלל, זה היה חסוי ביותר כל הסיפור הזה. ברלנד ביקש לפגוש אותי, הוא היה במעצר. המשטרה עשתה כל מה שעל ידה כדי להביא אותי כמה שיותר מהר לפני שהוא יתחרט, זו הייתה בקשה שלו".

"הכניסו אותי אליו", הוא המשיך לספר, "ישבתי מולו וחוקרת ישבה איתנו במשרדי הימ"ר. אני כדרכי קר רוח בכל הפרשה הזאת. אני מקפיא את כל האמוציות והרגשות במשך הרבה שנים. וגם עכשיו, ברגעים הקריטיים האלה חייבים לפעול בקור רוח, כי זו ההזדמנות האחרונה לדעתי לגמור את הפרשה ולצאת עם תוצאות הכי טובות שיכולות להיות, לדעת שניסים נרצח ומתי. לא איך כי זה לא מעניין. למצוא איפה הוא נקבר, את הדי אן איי ולעשות לו קבר. אז אני נרגע, מבחינתי אני יכול בוא להורים שלי לקבר ולומר להם שעשיתי את משימת חיי".

כפי שדווח שלשום, זמן קצר לאחר שהגיע שלשום למשרדי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', הופגש עם מאיר שטרית - אחיו של הנער ניסים שטרית במפגש בין השניים, שנעשה כחלק מהחקירה, שאל שטרית את ברלנד האם הוא יכול לנהוג מנהגי אבלות על אחיו ולהגיד עליו קדיש. "אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש", השיב ברלנד.

ברלנד נעצר שלשום בחשד למעורבותו בפרשת הרצח וההיעדרות של הנער ניסים שטרית ואברהם אדרי לפני כשלושים שנה. בפרשה עצורים גם מספר חסידי 'שובו בנים' בעבר ובהווה. במהלך הפגישה אמר ברלנד לאחיו של ניסים שטרית: "אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש. מצטער שלא אמרתי לך את זה לפני 35 שנה".

בתוך כך, חוקרי הימ"ר החלו הבוקר בפעילות משמעותית לאתר את גופתו של הנער ניסים שטרית באזור ירושלים. כך דווח בחדשות 13. הפעילות החלה, ככל הנראה בשל מידע שהתקבל מהחשודים העצורים בפרשה.

הבוקר, בבית משפט השלום בירושלים, נערך הדיון בעניים של חמישה חשודים העצורים בפרשה. במהלך הדיון הודיעה המשטרה כי יודעת בוודאות מי רצח את ניסים שיטרית. זאת לאחר שבסוף השבוע שעבר חתמה המשטרה על הסכם עד מדינה עם אחד העצורים. בד בבד, עורכי דינו של אחד החשודים דיווח כי מרשו הודה במעורבות ברצח, אך לדבריו לא הייתה לו כל כוונה להמית את הנער.

 

 

ניסים שטרית פרשת רצח הרב אליעזר ברלנד פרשת ניקיון כפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד