ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
המסע נמשך

דרמה בטורקיה: אנשי כת לב טהור הוטסו לרומניה

חברי כת לב טהור שנחתו באיסטנבול לפני מספר ימים, לא קיבלו אישור כניסה, ונשלחו לרומניה על פי בקשתם, הרשויות ברומניה אישרו כניסה לחברי הכת

דרמה בטורקיה: אנשי כת לב טהור הוטסו לרומניה
משפחות מלב טהור ואנשי הביטחון בשדה צילום: באדיבות המצלם

72 חברי כת לב טהור כולל נשים וילדים, שהיו בכורדיסטן ומשם גורשו לטורקיה, ושהו בימים האחרונים בשדה התעופה באיסטנבול, נשלחו לרומניה לפי בקשתם.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' חברי הכת 'לב טהור', שהגיעו לאיסטנבול ממדינות שונות לפני שלושה ימים, מחזיקים ב-19 דרכונים קנדיים, 24 דרכונים של ארה"ב, 28 של גואטמלה ודרכון פורטוגלי אחד.

חברי הכת היו בצפון עיראק (כורדיסטן) לא התקבלו באהדה שם, ונשלחו לטורקיה. חברי הכת נאלצו לשהות בשדה התעופה של איסטנבול שלושה ימים, הם הצהירו כי הם רוצים לנסוע לרומניה, לאחר מכן הם יגיעו לבוקרשט הבירה בקבוצות.

עוד בנושא: 

תיעוד בלעדי: הרב הציוני שותה לחיי מדינת ישראל בכת לב טהור

שתי משפחות חרדיות מבני ברק ערקו ללב טהור

דרמה בגואטמלה: אנשי כת לב טהור נעצרו בדרך למקסיקו

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", עשרות חברי כת 'לב טהור' טסו מגוואטמלה לכורדיסטן בניסיון להתמקם שם, מתוך כוונה להגיע לאיראן, אך האיראנים לא מתעניינים בחברי הכת וכנראה לא מעוניינים לקלוט אותם. כמו גם הכורדים חיפשו דרך להיפטר מאנשי הכת הקיצונית והסאדיסטית, וגירשו אותם משדה התעופה באירביל בירת כורדיסטן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גורם עלום שם מימן את הטיסה מכורדיסטן לאיסטנבול וכי הקבוצה שהתה בימים האחרונים במלון בכורדיסטן, אך גורם בכיר בממשל הכורדיסטני ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר: "אנחנו לא רוצים אותם, הם עשו בעיות בגואטמלה, בקנדה, בארה"ב, במקסיקו, יש עליהם סיפורים לא נעימים, אנחנו לא מחפשים אנשים כאלה, אנחנו יודעים שבסוף גם אצלנו הם יעשו בעיות, אנחנו לא רוצים אותם פה בחזרה, ונעשה הכל כדי למנוע מהם להגיע חזרה לכאן".

עוד נודע, כי חברי הכת ניסו בחודש האחרון לבקש מקלט מדיני במספר מדינות באירופה, הם פנו למדינות הללו וביקשו לקבל אזרחות מסיבה הומניטרית, וחלקם קיבלו.

לב טהור טורקיה רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד