י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"קבוצה מצומצמת של אליטיסטים"

אשת ההתיישבות לא הגיעה להפגנת הימין ועוררה מחלוקת

דניאלה וייס, מראשי המתנחלים, הסבירה מדוע לא השתתפה אמש בהפגנת הימין נגד הממשלה: "אני רוצה לדעת מה הממשלה המוּצעת, האחרת, מציעה" | תומכי נתניהו תקפו: "מייצגת את עצמה ועוד קבוצה מצומצמת של אליטיסטיים"

אשת ההתיישבות לא הגיעה להפגנת הימין ועוררה מחלוקת
הפגנת הימין במוזיאון תל אביב צילום: דוברות המשטרה

אלפים אנשני ימין התאספו אמש (שלישי) בתל אביב ומחו נגד הממשלה לקראת ההצבעה על התקציב. מי שבלטו בהיעדרותם הם המתנחלים ואנשי הכיפות הסרוגות.

אחת מאלה שבחרה שלא להשתתף במחאה של המחנה הלאומי היא אשת ההתיישבות הבכירה דניאלה וייס. בראיון לגלי ישראל היא הסבירה כי הסיבה שנעדרה - היעדר אלטרנטיבה שלטונית.

"לא הייתי בהפגנה אתמול. כאשר מפגינים נגד ממשלה קיימת - אני רוצה לדעת מה הממשלה המוּצעת, האחרת, מציעה. אני רוצה לדעת בפירוש מה מציעים בנושא ההתיישבות ביו"ש, בנגב, לגבי יהוד הגליל וכו", אמרה.

"צריך לתת דגש לערכים שעל בסיסם הוקמה מדינת ישראל. זאת מדינת יהודית, ההתיישבות חייבת להיות בכל חלקי ארץ ישראל ואני רוצה לשמוע את הדברים האלה מהמנהיגים של האלטרנטיבה, ולא שמעתי.

לצד היא הדגישה, "אני נגד כל ממשלה שמסתמכת על ערבים, בין אם זה ערבים בתוך הממשלה ובין אם זה הסתמכות על ההצבעה על הערבים מבחוץ ולכן אני מתנגדת לממשלה הזאת".

יגאל מלכה, פעיל ימין שתומך בנתניהו, כתב: ‏"‎‎דניאלה וייס בכל הצער והכאב הפכה עצמה לבלתי רלוונטית. מייצגת את עצמה ועוד קבוצה מצומצמת של אליטיסטים הדואגים לפיסת נדלן מזערית ומוכנים למכור עבורה את כל החזון הציוני על כל היבטיו".

איש התקשורת והסקרים שלמה פילבר הגיב גם הוא לוייס: "‏מישהו זוכר האם דניאלה וייס השתמשה בטיעון הזה גם כשהתאמצה להפיל את ממשלת שמיר והביאה עלינו את ממשלת אוסלו ב 92? או ב-99 כשהפגינה נגד ממשלת נתניהו שרון אחרי הסכמי וואי, וקיבלנו את ממשלת ברק שכמעט ויתרה על הר הבית?", שאל.

עמיתה של וייס, צבי סוכות, נחלץ להגנתה לאחר עשרות תגובות נגדה: "‏מבין שהיום דניאלה וייס הפכה לעוכרת ישראל שמאלנית אמן יגרשו אותה מאיתמר. אין גבול לטרלול. אין".

הפגנת פעילי ימין מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד