כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"ישלם על כך"

איתמר בן גביר דורש מהעיתונאי רבע מיליון שקל

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר דורש מהעיתונאי נחום ברנע, רבע מיליון שקלים בגלל פרסומים מכפישים שפרסם נגדו ומזהיר: "תפצה אותי או שאתבע אותך בסכום גבוה יותר"

איתמר בן גביר דורש מהעיתונאי רבע מיליון שקל
בן גביר בבג"ץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שפרסם נגדו טור דעה, חבר הכנסת איתמר בן-גביר הודיע שהוא דורש מעיתונאי 'ידיעות אחרונות', נחום ברנע, מאתיים חמישים אלף שקלים ואף יותר.

ברנע כינה בטורו את בן גביר "עמיתו של יגאל עמיר", "מקבילו של יגאל עמיר", ו-"אחיו לנשק", והוסיף, "נכון שעמיר רצח את רבין, אבל בן גביר חשב (ודיבר) על זה קודם". עוד כתב נגד ח"כ בן גביר: "עבריינים מסוגו של בן גביר לא משתנים, הם רק משתכללים".

בעקבות הטור שפרסם ברנע, שיגר ח"כ בן גביר באמצעות עורך הדין חנמאל דורפמן מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים, בדרישה לפיצוי על סך של רבע מיליון שקלים ודרישה לפרסום התנצלות. אם ברנע לא יפצה, הוא ייתבע בסכום גבוה יותר מזהיר בן גביר.

"דבריך חמורים ביותר ושקריים ביותר, כפי שידוע לך היטב מרשי לא רצח את יצחק רבין ז"ל, לא ביקש לרצוח אותו, לא היה "עמית" של יגאל עמיר (שאגב הצביע לראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט...) ולא "מקביל אליו", כתב דורפמן.

עוד הוסיף במכתבו כי הדברים שברנע כתב הם עוד יותר חמורים, כאשר לטענתו ברנע מכיר את עמדתו של בן גביר בנושא רצח רבין ויודע היטב עד כמה הוא סבור שרצח הוא פשע ומעשה מתועב, לא תומך ברצח ואומר זאת מעל כל במה אפשרית ובכל ראיון שהוא נשאל עליו.

בסיום מכתב ההתראה ציין דורפמן כי הדברים שפרסם ברנע כלפי בן גביר חמורים והינם דברי לשון הרע חמורים, ואין ספק כי הם פורסמו במטרה מכוונת להשחיר את דמותו בעיני הרבים, עולים כדי פגיעה בפרטיות, השפילו וביישו, פגעו בשמו הטוב והכפישו אותו ללא כל סיבה, וכל זה בכוונה להפוך אותו למטרה לשנאה, וללעג ובוז בעיני הרבים.

אין גם ספק כי הפרסומים נעשו בזדון, מתוך כוונה לגרום לנזקים שאכן נגרמו, ובין היתר נזק רב ועוגמת נפש עמוקה ודרש לפרסם תוך שבעה ימים התנצלות, לפצותו בסך 250,000 ש"ח מטעמי פשרה והזהיר שאם לא יעשה כך יתבע אותו בסכום גבוה יותר.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר מסר: "עיתונאי שמכפיש ומשקר ייתן את הדין וישלם על כך, אולי ככה הוא יבין שאסור לפגוע במישהו אחר ולשקר".

איתמר בן גביר תביעת דיבה דיבה ולשון הרע נחום ברנע יגאל עמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד