א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חוששים מהסנקציות

איראן: שיחות הגרעין עם המעצמות יתחדשו

אחרי יותר משלושה חודשי הקפאה: ראש צוות המו"מ של איראן לשיחות הגרעין, עלי באגרי, הודיע בציוץ בטוויטר כי איראן סיכמה עם האיחוד האירופי על חידוש שיחות הגרעין בווינה ב-29 בנובמבר 

איראן: שיחות הגרעין עם המעצמות יתחדשו
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

איראן תחזור למשא ומתן בנושא הגרעין עם ארה"ב, המטרה של משטר האייטולות הוא הסרת הסנקציות שהוטלו על איראן על ידי ארה"ב.

איראן הודיעה כי תחדש את השיחות הרב-צדדיות ב-29 בנובמבר בבירת אוסטריה, וינה, במטרה להחיות את הסכם הגרעין של המדינה עם מעצמות העולם.

סגן שר החוץ האיראני עלי באגרי קאני, שהפך לאיש שמנהל את המשא ומתן מצד טהראן, אמר ביום רביעי שהתאריך נקבע עם המתווך של האיחוד האירופי אנריקה מורה.

"הסכמנו להתחיל את המשא ומתן שמטרתו הסרת סנקציות בלתי חוקיות ובלתי אנושיות ב-29 בנובמבר בוינה", כתב באגרי בטוויטר, בהתייחסו לצעדים שארצות הברית הטילה על איראן מאז פרישתה החד צדדית מהסכם הגרעין במאי 2018 על ידי הנשיא לשעבר טראמפ.

שישה סבבי שיחות עם הצדדים להסכם - סין, רוסיה, גרמניה, צרפת ובריטניה - בוינה, כאשר ארה"ב משתתפת בעקיפין, הסתיימו בסוף יוני כדי לאפשר למשטרו של נשיא איראן אברהים ראיסי להתגבש. השיחות היו מאז בהקפאה מאז בחירתו של ראיסי, שמשטרו צפוי לנקוט בגישה קשוחה כאשר השיחות יתחדשו.

האיחוד האירופי גם אישר את הדיווח על חידוש השיחות ואמר כי המשא ומתן ינוהל על ידי אנריקה מורה, בשמו של ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל.

ארה"ב מצידה אמרה שהיא תוכל להגיע להסכם במהירות אם איראן תהיה רצינית, "אנחנו מאמינים שאם האיראנים יהיו רציניים, נוכל לעשות זאת בזמן קצר יחסית", אמר דובר משרד החוץ, נד פרייס, לכתבים. "אבל היה לנו גם ברור, שההפסקה הזו נמשכה זמן רב, וחלון ההזדמנויות הזה לא יהיה פתוח לנצח".

טהראן רוצה שיוסרו כל הסנקציות שהוטלו על ידי ממשל טראמפ, כולל כאלה שאינם קשורים ישירות לתיק הגרעין.

איראן אירופה סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד