י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ארדן בירך ועקץ

בנקאי יהודי: השגריר החדש של ביידן בישראל

בית הקונגרס העליון של ארצות הברית אישר את מינויו של טום ניידס לשגריר ארצות הברית בישראל, כשנה לאחר כניסתו של ביידן לנשיא ארה"ב | שגריר ישראל בארה"ב: "מאחל לך קדנציה פורייה בשגרירות ארה"ב בבירה הנצחית של ישראל, ירושלים"

בנקאי יהודי: השגריר החדש של ביידן בישראל
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הסנאט אישר היום (חמישי) את מינויו של טום ניידס לשגריר בישראל של ארצות הברית, חמישה חודשים לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הכריז על מינויו.

ניידס, יהודי כבן 60, הוא בנקאי בעברו, ששימש כסגן נשיא בנק ההשקעות מורגן סטנלי ופקיד ממשל אמריקני, יחליף את השגריר הקודם דיוויד פרידמן שמונה על ידי ממשל טראמפ.

בחירתו הייתה אמורה להיות אמש, אך היא התעכבה אחרי שהסנטור ג'וש האולי, חבר במפלגה הרפובליקנית, סירב לאפשר תמיכה פה אחד במינוי של ניידס ומינויים אחרים נוספים. שדולת הרוב הדמוקרטי למען ישראל גינתה את הצעד של האולי ואמרה כי הוא פוגע ביחסי ישראל וארה"ב.

"‏מזל טוב לטום נידס על אישורו להיות שגריר ארה"ב בישראל", בירך שגריר ישראל בארה"ב, גלעד ארדן. "טום ניידס, אני מאחל לך הצלחה רבה בתפקידך וקדנציה פורייה בשגרירות ארה"ב בבירה הנצחית של ישראל, ירושלים. אני בטוח שתחזק עוד יותר את הקשר המיוחד בין ישראל לארה"ב".

יצויין כי הניסיון של אחת המפלגות למנוע מינוי שגריר בישראל אינו חסר תקדים. לפני כארבע שנים, הדמוקרטים פעלו למנוע את מינויו השגריר הקודם דיוויד פרידמן, בשל עמדותיו הימניות.

ג'ו ביידן שגרירות ארה''ב בישראל גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד