כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מעבירים תקציב | שידור חי

חוזרים להצבעות; הליכוד הציעו לקצר את הדיון והציבו תנאי

לאחר ליל הצבעות מייגע ובתום תנומה קצרה, הבוקר מליאת הכנסת התכנסה שוב להמשך הדיונים, כאשר על הפרק, הדיון בתוכנית הכלכלית ("חוק ההסדרים"), כמו גם התקציב לשנת 2022 | האופוזיציה העבירה הצעת פשרה במסגרתה ישקלו למשוך את ההסתייגויות ונענתה בשלילה 

חוזרים להצבעות; הליכוד הציעו לקצר את הדיון והציבו תנאי
העברת תקציב 2021 בכנסת צילום: אוליביה פיטוסי - פלאש 90

בכנסת חוזרים בשעה זו להצביע על שאר סעיפי התקציב, חוק ההסדרים ותקציב לשנת 2022. בפתח הדיון שהתחדש בשעה 10:30 הציעו בליכוד לקצר את יום הדיונים וביקשו תמורה אך בקואליציה דחו את ההצעה.

לפנות בוקר אישרה הכנסת את התקציב לשנת 2021, אותו תקציב שאיים על פיזור הכנסת, עם העברתו בקריאה שנייה ושלישית הוסר האיום וניתן היה להרגיש את ההקלה על חברי הקואליציה כולה.

לאור העברת התקציב יצאו חברי הכנסת להפסקה של 5 וחצי שעות לתפוס תנומה קלה, ובשעה זו הם שבו אל המליאה כדי להמשיך ולהצביע על חוק ההסדרים ותקציב לשנת 2022.

ההצבעות צפויות להימשך לאורך כל היום ואף ייתכן ויגלשו שוב לשעות הקטנות של הלילה עם אפשרות גם לשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי. נותרו עוד כ-500 הצבעות על סעיפים ושתי החוקים.

בפתח הדיון הציעו בליכוד בשם האופוזיציה לקצר את הדיון, להסיר את כל ההסתייגויות בתמורה לכך שהקואליציה תקים מנגנון פיקוח משותף של הקואליציה והאופוזיציה.

על פי הצעת האופוזיציה, יוקם מנגנון שיפקח על העברת כספי המדינה לרע״מ ולעמותות שקשורות בה, במטרה למנוע את העברת כספי אזרחי ישראל לחמאס, אלא שהממשלה התנגדה, יאיר לפיד השיב להצעה "אני שמח לראות שהלילה לא פגם בהומור של האופוזיציה. התשובה היא לא. תודה".

אופוזיציה קואליציה תקציב המדינה תקציב מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד