י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המחלוקת בציונות הדתית

בעקבות החרם: אביו של הרב אליעזר מלמד בקריאה לרבנים

לאחר שכמה רבנים ביקרו את בנו וחלק מסדרת 'פניני הלכה', הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל, קורא לתלמידי חכמים אשר "רודפי שלום" - להשמיע את דעתם | הוא התייחס בעקיפין לביקורת ושיח ההחרמות: "אין מקום לפירוד ולפסול זה את זה; כבוד שם שמיים יורד"

בעקבות החרם: אביו של הרב אליעזר מלמד בקריאה לרבנים
הרב זלמן מלמד צילום: הלל מאיר

שבועות בודדים לאחר שהרב ליאור והרב מאזוז משכו את הסכמתם מהספרים האחרונים של הרב אליעזר מלמד, קורא אביו, הרב זלמן מלמד, לרבנים "רודפי השלום" להביע את דעתם בנושא.

במאמר שפרסם בעיתון 'בשבע', קורא הרב מלמד, ראש ישיבת בת-אל שבשומרון, לרבנים שחפצים בשלום להביע את דעתם בפומבי, תוך שהוא לא מזכיר באופן ישיר את הביקורת שיש על בנו, הרב אליעזר, על היחסחם שלו עם הרפורמים ובעיקר עם ראשיהם.

מתקפה על הרב מלמד: "אסור לסמוך על ספריו"

"כל חלקי הציונות הדתית שואפים לשלמות התורה העם והארץ, כולם רוצים שמדינת ישראל תהיה מדינת עם ישראל בעלת אופי יהודי אמוני אוהב תורה ומצוות", טען. "יש חילוקי דעות על הדרך להשיג את המטרה, יש חילוקי דעות על ההדגשים".

"התורניים בציונות הדתית פוסלים את האחרים, הליטאים פוסלים את החרד"לים, תלמידי ר' שמואל פוסלים את הליטאים, נטורי קרתא את תלמידי ר' שמואל, וכולם כוונתם לשם שמיים וכולם צדיקים, וכבוד שם שמיים יורד ויורד", כתב הרב מלמד.

הוא התייחס, באופן עקיף, לחרם של כמה רבנים על חלק מסדרת 'ספרי הלכה', ספריו של בנו והדגיש: "יש מקום למחלוקות ענייניות לגופו של נושא, אין מקום לפירוד ולפסול זה את זה, אלא לנהוג בדרך של כבוד הדדי כפי שנהגו בית הלל".

"אנא תלמידי החכמים רודפי השלום, השמיעו את קולכם, כתבו ופעלו להרבות שלום בין תלמידי חכמים ובין חלקי הציבור בתוכנו, ובתוך כל שומרי התורה ובתוך העם כולו, השמיעו קול גדול שיגבר על קולות הפירוד והמחלוקת", ביקש לסיום.

מאמרו של ראש ישיבת בית-אל, שמזוהה עם הזרם התורני יותר במגזר הסרוג, מגיע, כאמור, לאחר כמה ביקורות של רבנים חרד"לים כלפי בנו, בניהם רב גוש קטיף לשעבר הרב יגאל קמינצקי, אשר התראיין וביקר בחריפות בראיון ל'בחדרי חרדים'.

הרב אליעזר מלמד חרם הרב זלמן מלמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד