כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות הביקורת

ראש הממשלה האתיופי פרסם פוסט מתסיס; פייסבוק מחקה

פייסבוק הסירה פוסט שפרסם ראש ממשלת אתיופיה בו קרא לאזרחים להרוג מורדים. בהנהלת הרשת החברתית הסבירו כי הסירו את הפוסט בשל "הפרת מדיניות" בכך שהפוסט קרא לאלימות

ראש הממשלה האתיופי פרסם פוסט מתסיס; פייסבוק מחקה
צבא אתיופיה צילום: משרד רה"מ של אתיופיה

בתחילת השבוע קרא ראש הממשלה האתיופי אבי אחמד לאזרחיו לקחת נשק כדי לחסום את התקדמות ארגון 'חזית השחרור העממית' של המורדים הטיגריים (TPLF). הוא פרסם את קריאתו ברשת הפייסבוק, שהחליטה להסיר את הפוסט.

ארגון ה-TPLF נלחם במשך שנה נגד כוחות הממשלה, וכבש בימים האחרונים מספר עיירות מפתח. פייסבוק ספגה ביקורת על כך שלא עשתה יותר כדי למנוע את השימוש בפלטפורמה שלה להסתה לאלימות.

בפוסט כתב אבי כי התקדמות המורדים "דוחפת את המדינה לאבדון", וקרא לאזרחים "להתארגן ולצעוד בכל דרך חוקית עם כל נשק וכוח כדי למנוע, ולקבור את הטרוריסטים TPLF".

דובר פייסבוק אמר ל-BBC: "נודע לנו על פוסט של ראש ממשלת אתיופיה והסרנו את זה בגלל הפרת המדיניות שלנו נגד הסתה ותמיכה באלימות". עוד אמר "אנו מסירים תוכן מאנשים או ארגונים המפרים את תקני הקהילה שלנו, לא משנה מי הם".

הוא כתב כי "קבוצת הטרור ה-TPLF, ממשיכה להוות מכת מדינה לאתיופיה, כמו ילד רשע שמטיל נטל על אמו המאמצת בהשראת תעמולת השנאה". בציוץ בטוויטר ממשלת אתיופיה הודיעה כי המורדים הוציאו להורג יותר מ-100 צעירים באזור קומבולצ'ה. ארגון המורדים לא הגיב ולא היה אישור לרציחות הללו. ה-BBC מדווח, כי קשה לאמת את הטענות של שני הצדדים בסכסוך מכיוון שהתקשורת הוגבלה והאינטרנט לא עובד באופן שוטף.

כזכור בהדלפה מאסיבית של מסמכים בחודש שעבר נחשף כי פייסבוק הוזהרה כי הפלטפורמה שלה משמשת קבוצות חמושים באתיופיה כדי להסית לאלימות נגד מיעוטים אתניים. בשיחה בשימוע בסנאט האמריקני באוקטובר, אמרה חושפת השחיתויות בפייסבוק, פרנסס האוגן, כי החברה "ממש מעודדת אלימות אתנית באזורי סכסוך כמו אתיופיה".

אלפי בני אדם נהרגו מהסכסוך באתיופיה, מיליונים נוספים נעקרו מבתיהם ומאות אלפים מתמודדים עם תנאי רעב, כך לפי האו"ם. המלחמה פרצה ב-4 בנובמבר אשתקד, כאשר ראש ממשלת אתיופיה אבי הורה על מתקפה צבאית נגד כוחות המורדים.

אתיופיה מורדים פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד