כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"התנהגות חצופה"

הח"כית התעמתה עם הסדרנית שפרצה בבכי

תקרית חריגה במשכן הכנסת. אורלי לוי מהליכוד נקראה לצאת מדיון בוועדת הכספים ואחת מעובדות משמר הכנסת באה למלא אחר הוראות היו"ר. אך ספגה מתקפה מילולית חריפה מצידה של הח"כית שהטיחה בה: "חצופה אל תגעי בי" • יו"ר הכנסת והמנכ"ל מגנים בתוקף

הח"כית התעמתה עם הסדרנית שפרצה בבכי
צללית. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

במהלך דיון בוועדת הכספים בסעיף בתקציב שנפל בהצבעה בכנסת וחזר לדיון נוסף, התבקשה חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס מ'הליכוד' על ידי יו"ר הוועדה חה"כ אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו', לצאת מהדיון. הסדרנית פעלה לפי ההנחיות וספגה מחברת הכנסת צעקות והעלבות.

"תתנהגי בצורה מכבדת. חצופה", זעמה אורלי לוי אבקסיס על הסדרנית, "תעיפי את הידיים שלך ממני. חצופה. אני מעדיפה שהיא תיגע בי את אל תגעי בי, אף אחת לא תלחץ לי על הצלעות".

חברי הכנסת בדיון ביקשו להרגיע את לוי אבקסיס, "לא מגיע למרינה, שעשתה את העבודה שלה ופגעו בה", אחרים אמרו "כל הוויכוחים שלנו, חברי הכנסת לא אמורים להשתקף על עובדי הכנסת".

אותה סדרנית וותיקה במשכן הכנסת, מרינה מץ, יצאה ובכתה לאחר שנפגעה קשות.

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי גינה את דברי חברת הכנסת אבקסיס ואמר, "האלימות המילולית שנוקטים בהם חברים באופוזיציה חצתה את כל הגבולות. אני מגנה את ההתנהגות החצופה, הפוגענית והמזלזלת של חברת הכנסת אבוקסיס כלפי סדרנית בכנסת שבסך הכל עשתה את עבודתה נאמנה. עובדי הכנסת לא יהיו שק החבטות של חברי כנסת שאיבדו כל רסן".

היו"ר לוי נפגש עם סדרנית הכנסת מרינה מץ וסיפר: "התנצלתי בשם חברי הכנסת על העלבונות שנאלצה לספוג. אני בוש ונכלם וקורא פעם נוספת לח"כ יריב לוין לאפשר את הקמתה של ועדת האתיקה. כל דקה שעוברת ללא ועדת אתיקה מתפקדת רק מדרדרת את הבית הזה לתהומות עמוקים יותר".

מנכ"ל הכנסת, גיל סגל, שוחח לפני זמן קצר עם הסדרנית מרינה מץ, ואמר לה כי הוא מוקיע את היחס לו זכתה מצד חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס במהלך הדיון בועדת הכספים: "מדובר באירוע חריג שאין לעבור עליו לסדר היום. עובדי הכנסת אינם שק החבטות של איש וכל ניסיון לדחוק אותם, גם בסערת רגשות, לתוך הקלחת הפוליטית באמצעות שיח אלים הנו פסול מעיקרו".

לדברי המנכ"ל: "עובדי הכנסת המסורים עושים עבודתם נאמנה עבור חברי הכנסת - סביב השעון והיחס המשפיל לו זכתה עובדת הכנסת מרינה מץ אסור שישנה בעתיד. הכנסת כולה, על עובדיה ונבחריה מעריכה ומגבה את האיפוק וקור הרוח שהפגינה מרינה באירוע ומחזקת את ידיה".

אורלי לוי מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד