כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אלות ואקדח טייזר

תיעוד: אלימות כלפי מפגינים במחאת אהוביה סנדק

לפחות עשרה מפגינים נעצרו במהלך מחאת פעילי הימין בדרישה להעמיד לדין את השוטרים מפרשת אהוביה סנדק | תיעוד: שוטרים הכו ילד באמצעות אלה והשתמשו ב'טייזר' לעבר עצור | המשטרה: המפגינים יידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים

תיעוד: אלימות כלפי מפגינים במחאת אהוביה סנדק
המחאה ליד גשר המיתרים צילום: באדיבות המצלם

עשרות פעילי ימין הפגינו הערב (חמישי) סמוך לגשר המיתרים בירושלים, בדרישה מהיועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את השוטרים שהיו מעורבים במרדף אחר הנער אהוביה סנדק ז"ל לפני כשנה בבנימין. המפגינים חסמו לסירוגין את הכניסה לעיר וכוחות משטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. לפי שעה עשרה מהמפגינים נעצרו. הם חשודים בהפרת הסדר הציבורי ובתקיפת שוטרים. לטענת מארגני מחאה, גם ארוסתו לשעבר של אהוביה סנדק בין העצורים.

במהלך המחאה נרשמה אלימות חריגה מצד השוטרים. בתיעוד שצילמו המפגינים נראה שוטר מכה ילד באמצעות אלה, לכל סיבה הנראית לעין, ולאחר מכן מכה בו בפניו. בתיעוד נוסף נראים שוטרים כשהם משתמשים באקדח טייזר לעבר עצור השוכב על הכביש.

מנגד, במשטרה טענו כי המפגינים יידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים, וכי אחד מהם נפגע בראשו ונזקק לטיפול רפואי. מהמשטרה נמסר כי "עשרות מפגינים מפרים את הסדר הציבורי במקום, תוך ניסיונות לחסום את ציר הכניסה הראשי לעיר ירושלים ויידויי אבנים וחפצים שונים לעברם של השוטרים".

חבר הכנסת איתמר בן גביר שהשתתף אף הוא בהפגנה, מסר בתגובה לאלימות שהפעילו השוטרים כלפי המפגינים: "האלימות המשטרתית עברה קו אדום, השימוש באלות וגז מדמיע נגד ילדים נועדו להשתיק מחאה כואבת ומוצדקת. ההפגנה התקיימה כדי למנוע את הפשע והטיוח הגדול בפרשת אהוביה סנדק ז"ל".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אני מקווה שהמחאות וההפגנות יובילו לכך שיעשו צדק עם אהוביה ז"ל, הגעתי להפגנה כדי לומר די לאלימות המשטרתית ואכן המשטרה הבטיחה כי תפסיק את השימוש באלות וכח מופרז באמצעים לפיזור הפגנות".

במודעה שפרסמו מארגני המחאה לקרת ההפגנה נכתב: "צדק לאהוביה! היועמ"ש מנדלבליט – העמד השוטרים לדין! כמעט שנה בלי אהוביה, והשוטרים הרוצחים עדיין מסתובבים חופשי".

נזכיר כי אתמול הפגינו מול משרד המשפטים מספר מפגינות, בניהן ארוסתו של אהוביה ז"ל. המפגינות תלו על גדר משרד המשפטים שלטים הקוראים להעמיד לדין את השוטרים וכן 'הזמנות' לחתונתם של אהוביה ז"ל ושלהבת "שתתקיים ביום השנה למות החתן, בו' טבת בבית העלמין בכפר עציון".

בנוסף, השבוע התפרסם כי העמדת השוטרים לדין תידון בקרוב על ידי היועמ"ש מנדלבליט, זאת בתגובה למכתב ששלח עו"ד אריאל עטרי המייצג את משפחת סנדק מטעם ארגון חוננו בבקשה להגיע להחלטה בתיק ולהעמיד את השוטרים לדין. כמו כן, גם נציב תלונות הציבור השופט בדימוס דוד רוזן מתח ביקורת על התנהלות ראש מח"ש, קרן בר מנחם.

אהוביה סנדק גשר המיתרים הפגנת פעילי ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד