י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בניגוד לתקנות

'נשות הכותל' הבריחו ספרי תורה • עימותים פרצו בכותל המערבי

כמידי ראש חודש, גם היום (ראש חודש כסלו), הגיעו נשות הכותל מהתנועה הרפורמית לרחבת הכותל המערבי כשהן נושאות שלטי מחאה לצד ניסיון להבריח ספר תורה למקום ולעורר פרובוקציות | מאות מתפללים ששהו במקום הביעו את מחאתם ולפחות שני מתפללים עוכבו לחקירה 

'נשות הכותל' הבריחו ספרי תורה • עימותים פרצו בכותל המערבי
המהומה בכותל המערבי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

למרות שחברי הכנסת ביטלו את הגעתם הבוקר (שישי) לכותל המערבי ברגע האחרון, לאחר התערבותו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, בשעה האחרונה פרצו מהומות ברחבת הכותל בין אלפי מתפללים לנשות הכותל אשר נוהגות להגיע מדי ראש חודש ולעורר במקום פרובוקציות. לפחות שני מתפללים עוכבו לחקירה

המהומות פרצו בשל ניסיון של נשות הכותל להכניס ספרי תורה, תוך שהן נושאות שלטי מחאה, לתוך רחבת הכותל המערבי. כוחות גדולים של משטרה נערכו מבעוד מועד וחצצו בין אלפי המתפללים לנשות הכותל ואנשי הקהילה הרפורמית.

בקרן למורשת הכותל ציינו כי קבוצת נשות הכותל פעלה לכל אורך הדרך בניגוד להחלטות היועץ המשפטי לממשלה והחלטת בית המשפט, ולמרות שהחוק אוסר על קיום הפגנות ומחאות ברחבת הכותל המערבי, פעלו בניגוד לתקנות וניסו להכניס מעילי ספרי תורה ושילוט מחאה. בנוסף, אותר ניסיון להכנסת ספר תורה בניגוד לנהלי המקום.

"משטרת ישראל ואנשי הקרן למורשת הכותל המערבי קראו לצדדים להימנע מאלימות ומחילול הקודש", נמסר. "מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי מר עדן שמעון אף ניגש אינספור פעמים בבקשות רבות חוזרות ונשנות להימנע מפרובוקציה מיותרת והלהטת הציבור המוחה כנגדן, אך לא עלה בידו".

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב מסרו את "תודתם לנשיא המדינה יצחק הרצוג על מאמציו לאורך שבוע ימים למנוע את הגעתו של חבר הכנסת קריב לרחבת הכותל המערבי תוך ניצול חסינותו והבעת מחאה ובעקבותיו החכ"ים האחרים שהיו אמורים למחות כנגדו. בכך, נמנעה אלימות גדולה יותר. נמשיך לעשות הכותל כדי שהכותל המערבי לא יהפוך לשדה קרב ולשמור עליו כמקום קדוש ומאחד."

מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג אמר בתגובה כי "האלפים שהגיעו הבוקר לכותל המערבי, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים, עשו זאת כי הם אינם יכולים לשתוק יותר כנגד הרצון הבזוי של התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות לחלל את קדושת הכותל המערבי. חבל שהממשלה עסוקה בלשמור את הכותל כאזור סטרילי לפרובוקציות. נמשיך להיאבק ואף לנצח".

נשות הכותל ראש חודש מהומות גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד