י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השאלות שנותרו פתוחות

דרישה מבנט: ועדת חקירה ממלכתית לרצח רבין

דרור יצחקי, מי שהיה ראש אגף האבטחה בשב"כ בשנות ה-90, קורא לראש הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית לרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, וטוען שיש יותר מדי שאלות אתן צריכים לבדוק: "צריך ועדה כדי לשלול פורמלית שלא הייתה כל קונספירציה"

דרישה מבנט: ועדת חקירה ממלכתית לרצח רבין
יצחק רבין צילום: פלאש90

26 שנה אחרי, ממקום מושבו שבקניה, דרור יצחקי, מי שהיה ראש אגף האבטחה בשב"כ בזמן רצח רבין והתפטר מיד לאחר מכן, קורא בראיון ל"ידיעות אחרונות" להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירה.

יצחקי, אשר היה הראשון שקפץ על הרוצח יגאל עמיר, לא סומך על דו"ח הועדה של השופט שמגר שיצא אז, וביקר בחריפות את מעגלי האבטחה. דרור קורא לראש הממשלה להקים ועדת חקירה מכיוון שלטענתו יש יותר מדי שאלות פתוחות.

"אני רוצה לומר: אני דרור יצחקי, ראש אגף האבטחה בעת רצח רבין, 25 שנה מחיי עשיתי בשב"כ. מהן 11 שנה ביחידת המבצעים. נושאי הלחימה בטרור, איסוף המודיעין ובעיקר נושאי הסיכול, מוכרים לי היטב. וברור לי כי יש עוד הרבה סימני שאלה, לגבי התקופה שלפני הרצח והרצח עצמו", אמר.

הוא הטיל את האחריות על שירות הביטחון הכללי: "מכל מה שנודע לי מהרצח ועד היום, שב"כ היה צריך לסכל את ההתנקשות. ולכן אני קורא לראש הממשלה בנט להביא להקמת ועדת חקירה ממלכתית חדשה, לבדיקה ולחקירה יסודיות של רצח ראש הממשלה יצחק רבין, זכרו לברכה. זוהי תקופה מבצעית ופוליטית רגישה ביותר".

"לדעתי ולטובת עם ישראל ראוי לעשות זאת, ולא לברוח מכך. מוטב מאוחר מאשר אף פעם. יש עדיין הרבה דברים לדעתי שלא יודעים באמת מה קרה איתם. בעיקר בתחום המודיעיני, אבל גם בתחום האבטחתי".

"כל העניין של 'סרק, סרק', כל סיפורי אי־ההתאמות בנושא של הכדורים. כל מה שנוגע לפרשיות 'התימני הקטן', שמפניה. לבדוק את נושא הניהול בלשכת ראש השירות ושני האגפים, כמו את הידיעות על מישהו שהגיע עם עמיר באותו אוטובוס מרעננה".

"צריך ועדה כדי לשלול פורמלית שלא הייתה כל קונספירציה. אם באמת היום אחוזים ניכרים בציבור חושבים שהייתה קונספירציה, אז תגיד לציבור, לא הייתה קונספירציה", הוסיף.

יצחק רבין נפתלי בנט ועדת חקירה ממלכתית קונספירציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד