כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיפור לשבת

מה אמר המבוגר לילד שהציל את כוכבי הים על החוף?

לא צריך להיות גדול כדי להתחיל, אבל צריך להתחיל בשביל להיות גדול | הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת עם הקשר נפלא לפרשת השבוע ''פרשת תולדות'', מה עשה יעקב אבינו? ומה אנו למדים מכך?

מה אמר המבוגר לילד שהציל את כוכבי הים על החוף?
כוכב ים, אילוסטרציה צילום: pixabay

לא צריך להיות גדול כדי להתחיל, אבל צריך להתחיל בשביל להיות גדול.

ב-2009 התרחשה באירלנד סופה חזקה עם גלי ענק, וכ–50,000 כוכבי ים נסחפו לחוף. מספרים שאדם מבוגר התהלך על חוף הים, וראה ילד קטן אוסף כוכבי ים שנסחפו לחוף, וזורק אותם בחזרה לים. האדם המבוגר פנה אל הילד ואמר לו: "מה אתה חושב שאתה עושה? הרי יש פה אלפי כוכבי ים על החוף, אתה לא תוכל לעזור לכולם".

הילד הרים את עיניו כלפי האדם המבוגר, ואמר לו: "אתה צודק, לכולם אני לא אוכל לעזור. אבל לזה" – והוא הראה לו את כוכב הים שבידו - "אני יכול". והוא זרק אותו בחזרה לים.

גם אם אתה לא יכול לשנות את העולם או להיטיב לכולם, אל תוותר לעזור ולהיטיב למישהו אחד.

בפרשת השבוע, שני התאומים, יעקב ועשיו, עומדים לצאת מרחם רבקה, ואז, ברגע האחרון, יעקב אוחז בעקב עשיו, וזאת על מנת למנוע ממנו לצאת לפניו, ושיעקב יהיה בכור.

לכאורה, אם היינו היועצים של יעקב, היינו אומרים לו: מה יועיל לאחוז בעקבו של עשיו? נזכרת מאוחר מדי. אבל יעקב אבינו מלמד אותנו - תעשו מה שאתם יכולים, טוב מאוחר מאשר אף פעם לא.

הרי בסופו של דבר יעקב אכן זוכה לבכורה, כשהוא קונה אותה מעשיו. ללמדנו לעשות מה שרק אפשר. אל תחלישו את עצמכם, באומרכם לעצמכם "מה יעזור משהו קטן שאני עושה?" בכל פעם שאתה מתגברים, בכל פעם שאתם עושים טוב למישהו אחר - הפכתם את העולם לעולם טוב יותר.

אם אתם רוצים לשפר את עצמכם, נסו לעשות זאת יום אחד בשבוע – יום אחד בשבוע להתפלל במניין, יום אחד בשבוע לא לאכול בשר וכדומה. וכפי שפתחנו - לא צריך להיות גדול או לעשות משהו בגדול כדי להתחיל.

אבל צריך להתחיל, אפילו משהו קטן, כדי, בסופו של דבר, להיות "גדול", או כדי ליצור שינוי גדול.

יהי רצון שנעשה טוב, ושהטוב יחזור אלינו.

בברכת שבת שלום.

שלכם, יצחק פנגר.

סיפור לשבת מסר פרשת השבוע הרב יצחק פנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד