כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפרשן הכלכלי חושף

'ידיעות': "הכלכלנים נכנעו לשר שרצה 'ללמד לקח' את החרדים"

כלכלנים בכירים באוצר יעצו לשר ליברמן לא להטיל את המיסים על החד פעמי והשתייה המתוקה, אך לדברי הפרשן הכלכלי של ידיעות, הם "נכנעו לשר שרצה 'ללמד לקח' את המגזר החרדי"

'ידיעות': "הכלכלנים נכנעו לשר שרצה 'ללמד לקח' את החרדים"
אביגדור ליברמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרשן הכלכלי הוותיק של 'ידיעות אחרונות' סבר פלוצקר חושף בטורו השבועי כי בכירים באוצר התריעו בפני השר אביגדור ליברמן כי אין זו העת הנכונה להטיל את המיסים על מוצרי החד פעמי והמשקאות הממותקים. המומחים הסבירו כי המיסים יפגעו באופן ישיר בשכבות החלשות בישראל, והסבירו כי ישראל נמצאת בנושאים אלו במצב טוב יחסית מול מדינות המערב, אך לדברי הפרשן, הכלכלנים "נכנעו לשר שרצה 'ללמד לקח' את המגזר החרדי".

הפרשן מסביר בטורו את הסתייגויותיו מתקציב המדינה שעבר אמש (חמישי), ובאחת מהן כותב "ההסתייגות שלישית היא משני המיסים החדשים, מס הכלים החד־פעמיים מפלסטיק ומס המשקאות הממותקים. כמיסים עקיפים, שישראל ממילא בולטת לרעה במשקלם במימון התקציב, הם גם תורמים לאינפלציה בתקופה רגישה במיוחד וגם רגרסיביים: רמת החיים של המשפחות מהעשירונים הנמוכים תיפגע מהם הרבה, הרבה יותר".

פלוצקר מסביר כי "הנימוקים להנהגתם (של המיסים) התבססו על נתונים מפוקפקים: צריכת הסוכר לנפש וצריכת הפלסטיק לנפש בישראל דווקא נמוכות בהשוואה למדינות OECD. המיסים, שלא קשורים למאבק במשבר האקלים, גם מסבכים את חייו של הממונה על הכנסות המדינה עד כדי כך שהוא
היה חייב להבטיח לתעשיינים החזר מלא של "מס סוכר" שייגבה ממשקאות טבעיים ללא תוספת סוכר".

לסיום חושף פרשן 'ידיעות' את הסיבה האמיתית להתעקשותו של ליברמן על המיסים, למרות התנגדות כלכלנים: "מכל הסיבות האלה היו כלכלנים בכירים
באוצר שהתנגדו להטלת המיסים דווקא עכשיו אך נכנעו לשר שרצה "ללמד לקח" את המגזר החרדי".

 

אביגדור ליברמן העלאת מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד