כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי העברת התקציב

בנט בהצהרה, לצד לפיד וליברמן: הממשלה יציבה ותמלא את ימיה

אחרי העברת התקציב בליל שישי, ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן כינסו הערב הצהרה לתקשורת, סיכמו את העברת התקציב, התייחסו לאתגרים הבאים והשיבו לשאלות העיתונאים

בנט בהצהרה, לצד לפיד וליברמן: הממשלה יציבה ותמלא את ימיה
ליברמן/בנט/לפיד צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי כינס הערב (מוצאי שבת) מסיבת עיתונאים, לצד ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן כדי לחגוג את העברת התקציב בהצלחה בסוף השבוע והוא מעריך כי הממשלה תשרוד עד לסוף כהונתה ב-2024.

"עכשיו", סיכם בנט את המבחן הראשון של הממשלה, "העברנו את התקציב, שמבטיח יציבות כלכלית ופוליטית. בשקט, בעקביות, בעבודה משותפת, הבאנו את הספינה לחוף מבטחים", כשהוא מעריך כי "הממשלה יציבה, היא תמלא את ימיה".

עוד אמר בנט, "היציבות שהבאנו עם הקמת הממשלה והעברת התקציב, העובדה שאנחנו לא במערכת הבחירות החמישית עכשיו - היא ברכה ומתנה גדולה למדינת ישראל. המשימה הבאה שלנו היא לנצל את היציבות הזאת כדי להתמודד עם האתגרים והבעיות שהוזנחו במשך שנים".

ראש הממשלה ניסה אף להעביר מסר מפייס, "נכנסנו לחודש כסלו, חודש של אור, דווקא בימים החשוכים ביותר בשנה, אנחנו מדליקים נר ועוד נר - ביחד. אף אחד לא עומד בצד, אף אחד לא נשאר מאחור. כולם רצויים, כולם, כל אזרחי ישראל, חשובים, אנחנו נדאג לכולם".

על הקרבות העתידיים אמר ראש הממשלה: "הסוד הוא באיפוק. אם נצליח להתרומם מול הפיתוי לריב ולהתקוטט, אם נצליח להתמקד במאחד ולא במפריד, אם נניח לרגע לתחרות בינינו - הרי סוף סוף אין בחירות באופק. נשלב ידיים, נתמקד בעם ישראל ובאתגרים הגדולים".

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר במסיבת העיתונאים: "אני לא זוכר ממשלה עם רמת שיתוף פעולה בין השרים כמו הממשלה הזאת, נכון שיש עימותים אבל זה לא משנה. בגדול, ראיתי בתקציב שיש רמת שיתוף פעולה ועבודה הדדית בין כולם".

ראש הממשלה, שר החוץ יאיר לפיד נאם אחרון ואמר: "לקחנו אחריות. מה שהביא אותנו לרגע הזה היא היכולת לגשר על פערים, לנהל משברים, לא לראות בעיניים - העיקר להגיע למטרה. עשינו החלטה. במקום לדקור אחד את השני בגב, לתת גב, לשמור אחד לשני על הגב. בקואליציה המורכבת ביותר בתולדות ישראל שמנו את האגו בצד, כדי לבנות את המכונה שמובילה את המדינה".

לפיד העביר מסר לקראת האתגרים הבאים, "אנחנו אנשים אחראים. אין לנו זמן לירידות בטוויטר, יש לנו מדינה לנהל. התחייבנו שנחזיר את השפיות, התחייבנו שנקים ממשלה, התחייבנו שנעביר תקציב. אנחנו עומדים בהתחייבות". בדבריו הוא הודה לבני גנץ שהיה שותף גם בממשלה קודמת, "אני רוצה להודות לבני גנץ, שסגר אתמול מעגל", כשהוא מתכוון להעברת התקציב שלא הועבר בממשלתו הקודמת עם נתניהו.

לפיד אף תקף את האופוזיציה בעקבות הדברים שהטיחו לאורך ההצבעות נגד איש מפלגת 'יש עתיד', יושב ראש הכנסת מיקי לוי: "זה יום שמח, ואני לא מתכונן לריב ביום שמח, אבל היה בו גם דבר אחד עצוב: הדברים שנאמרו במליאה ליו"ר הכנסת מיקי לוי, הקללות המכוערות, גסות הרוח, זה בלתי נסבל. אנשים צרחו עליו קללות איומות על זה שהוא רק מילא את תפקידו". הוא תקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר, "אבל מי שמדבר אליו ככה ירד מהפסים. מי שישב לידו ושמע הכל, ולא השתיק את ההסתה והקללות, אחראי בדיוק כמוהו".

מהליכוד נמסר בתגובה למסיבת העיתונאים: "אחרי העברת התקציב הרע של בנט ולפיד - שמעלה מחירים, מטיל מיסים ומעביר עשרות מיליארדי שקלים מאזרחי ישראל לתנועה האיסלמית - גדלים הסיכויים להפלת הממשלה. האופוזיציה המאוחדת של הימין תפיל את הממשלה המסוכנת של בנט, לפיד ורע"מ הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים".

עוד תקפו בליכוד: "נתניהו העביר יותר תקציבי מדינה מכל מנהיג אחר בעולם המערבי. הממשלה בהנהגתו הובילה מדיניות כלכלית מוצלחת, תוך מתן מענקים לבעלי עסקים ומובטלים, ובזכותה ישראל דורגה באחד המקומות הראשונים בעולם ביציאה מהקורונה. בנט ולפיד קיבלו מהליכוד כלכלה חזקה עם צמיחה של 7% ובחרו להשקיע את הכסף בבזבוזים על ח״כים נורווגים ובקניית קולות מרע"מ".

הצהרה לתקשורת תקציב המדינה יאיר לפיד נפתלי בנט מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד