כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יש תרופות קסם?

הפרשן בתגובה לתרופה החדשה: "סוף משבר הקורונה בחיינו"

הכתב והפרשן נדב אייל בתגובה לתרופה החדשה של פייזר שהוכיחה 89 אחוזי יעילות במניעת אשפוז או מוות מהנגיף, "לא אומר את זה הרבה, אך התוצאות, אם יאומתו - יכולות לסמן את סוף משבר הקורונה בחיינו" | הפרופ' חגי לוין הגיב: "אין תרופות קסם" 

הפרשן בתגובה לתרופה החדשה: "סוף משבר הקורונה בחיינו"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

לאחר הודעת פייזר כי התרופה החדשה שפתחה נגד נגיף הקורונה הוכיחה 89% יעילות, מגיב העיתונאי והפרשן נדב אייל וטוען כי "התוצאות יכולות לסמן את סוף המשבר".

אייל, ששימש כעורך חדשות החוץ ב'ערוץ 13' ומרבה להתייחס ולנתח את נושא הקורונה והשפעתו, כתב לאחר הפרסום ביום שישי על הניסוי בתרופה שהופסק באמצע בעקבות הצלחתו: "לא אומר את זה הרבה, אבל התוצאות האלה אם יאומתו - יכולות לסמן את סוף משבר הקורונה בחיינו".

כאמור, דבריו מגיעים לאחר ש'פייזר' ביקשה אישור דחוף מארגון הבריאות האמריקני ה-FDA, כדי לשווק את התרופה ולהציל כמה שיותר חיי אדם. הפרשן נדב אייל הוסיף בדבריו על יעילות התרופה, "ידענו ששילוב של חיסונים ותרופות אנטי ויראליות יהיו הכיוון, אבל לא הערכנו כמה מהר זה יבוא".

נדב אייל. מתוך טוויטר.

בתוך כך, מי שהתלהב פחות מהודעת פייזר, הוא הפרופ' חגי לוין, שמכהן בתפקיד יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נקווה שאכן יאומתו הדיווחים ותאושר התרופה, יכול להיות כלי חשוב נוסף להתמודדות עם המגפה" - אך עצר את ההתלהבות - "אך אין תרופות קסם. כפי שהחיסון, למרות תועלתו הרבה, לא סיים את המגפה בבת אחת".

הפרופ' לוין ציין כי "חייבים שילוב: לחזק את החוסן הבריאותי-חברתי-כלכלי ולדאוג לציבור, בכל ההיבטים".

נדב איל פייזר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד