כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
היציאה מאפגניסטן

חששו שיימחץ: הפעוט שנמסר לחייל אמריקאי עדיין נעדר

בתוך הכאוס בנמל התעופה בקאבול בעת פינוי הכוחות האמריקאים מהמדינה, זוג הורים מסרו את תינוקם בן החודשיים לידי חיילים אמריקאים, אך לאחר מכן הפעוט לא נמצא. פקיד ממשלתי אמריקאי שמכיר את הפרטים אמר כי המקרה הועבר לכל הסוכנויות המעורבות

חששו שיימחץ: הפעוט שנמסר לחייל אמריקאי עדיין נעדר
‏‏אזרחים אפגנים בשדה התעופה בקאבול צילום: צילום מסך

זאת הייתה החלטה של שבריר שנייה. מירזה עלי אחמדי ואשתו סוראיה מצאו את עצמם עם חמשת ילדיהם ב-19 באוגוסט מחוץ לשערי נמל התעופה בקאבול באפגניסטן, כאשר חייל אמריקאי, מעבר לגדר הגבוהה, שאל אם הם צריכים עזרה.

מחשש שסוהיל, תינוק בן חודשיים יימחץ בין האנשים, הם הושיטו אותו לחייל, מתוך מחשבה שבקרוב יגיעו לכניסה שהייתה במרחק של 5 מטרים.

אבל באותו רגע הטליבאן שהשתלט במהירות על המדינה עם נסיגת כוחות ארה"ב, החל לדחוף לאחור מאות אנשים שחיכו לפינוי, וכך לקח יותר מחצי שעה למשפחה להגיע לצד השני של גדר שדה התעופה. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

ברגע שהם היו בפנים, התינוק לא היה בשום מקום, מירזה עלי, שעבד כמאבטח בשגרירות ארה"ב במשך 10 שנים, החל לשאול נואשות כל פקיד שנתקל בו על מקום הימצאו של תינוקו. לדבריו, מפקד צבאי אמר לו ששדה התעופה מסוכן מדי עבור תינוק וכי ייתכן שהוא נלקח לאזור מיוחד לילדים. אבל כשהם הגיעו לשם הוא היה ריק.

מירזה עלי, 35, סוראיה, 32, וילדיהם האחרים, בני 17, 9, 6 ו-3, הועלו לטיסת פינוי לקטאר ולאחר מכן לגרמניה ולבסוף נחתו בארצות הברית. המשפחה נמצאת כעת בטקסס עם פליטים אפגנים אחרים שמחכים להתיישב מחדש בארצות הברית.

פקיד ממשלתי אמריקאי שמכיר את המצב אמר לרויטרס, כי המקרה הועבר לכל הסוכנויות המעורבות, כולל הבסיסים בארה"ב ומקומות מעבר לים. "הילד נראה לאחרונה מועבר לחייל אמריקאי במהלך הכאוס בנמל התעופה בקאבול, אך למרבה הצער איש לא יכול למצוא את הילד", אמר הפקיד.

אפגניסטן טליבאן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד