כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סערת הזקנים

מכתב דחוף ליו"ר הוועדה: לעכב את פיטורי מאות הכבאים הדתיים

ח"כ אבי מעוז פנה במכתב דחוף ליו"ר הוועדה לביטחון פנים חה"כ מרב בן ארי, בבקשה לכנס את הוועדה לדיון בנוגע להנחייתו של נציב הכבאות לגלח את זקני הכבאים, לאור העובדה כי מאות כבאים שלא גילחו את זקנם זומנו לשימוע לפני פיטורים. ח"כ מעוז: "להמתין עם יישום ההנחיה"

מכתב דחוף ליו"ר הוועדה: לעכב את פיטורי מאות הכבאים הדתיים
מחאת הכבאים צילום: ניב ארט craft7

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) שלח מכתב דחוף לח"כ מירב בן ארי, יו"ר הועדה לביטחון פנים, בבקשה לעכב את פיטורי מאות הכבאים שסירבו ממניעי דת ובריאות לגלח את זקנם, בהתאם להוראה החדשה של נציב הכבאות. חה"כ מעוז ביקש להמתין עם פיטורי הכבאים לפחות עד לדיון מקיף ומקצועי בוועדה.

במכתב תיאר ח"כ מעוז את ההנחיה החדשה: "לאחרונה אושרה ונכנסה לתוקף, לאחר אישור של השר הממונה, הנחיית נציב הכבאות המנחה את כלל הכבאים לגלח את זקניהם, הן למגדלי זקנים מטעמי דת והן מטעמי בריאות".

בהמשך המכתב ציין ח"כ מעוז כי הועדה האחראית על הנושא הינה הועדה לביטחון פנים, בראשותה של ח"כ בן ארי. ואכן, במהלך דיון בנוגע להנחייתו החדשה של הנציב התעקש סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ (יש עתיד) "שההנחיה תיכנס לתוקף, למרות בקשת מגישי ההצעה לסדר להמתין עד לדיון מקיף".

חבר הכנסת אבי מעוז במליאה

ח"כ מעוז ציין לטובה את יו"ר הכנסת מיקי לוי ש"הבין את הרגישות והתחייב כי למרות העברת התקציב יתקיים דיון דחוף, לאור כניסת ההנחיות לתוקף בתחילת חודש נובמבר". עם זאת, בשבוע שעבר נודע כי כבאים שלא גילחו את זקנם הוזמנו לשימוע על ידי הנציבות.

במכתבו ביקש ח"כ מעוז מבן ארי לפנות לשר לבט"פ עמר בר לב "ולבקש ממנו להמתין עם יישום ההנחיה עד קיום דיון מקיף ומקצועי". ח"כ מעוז הדגיש כי לפי הכבאים שנפגעו מההנחיה, הן מטעמי דת והן מטעמי בריאות, לשר הוצגה רק דעתו של נציב הכבאות, מבלי שהובאו בפניו האפשרויות החילופיות שבחלקן נהגו עד היום.

"לדבריהם, מטרת ההנחיה האחידה הינה שידור ייצוגיות, אך זה נעשה באמתלה בטיחותית, וזאת למרות שהוצעו פתרונות, כדוגמת מסיכות ואמצעי מיגון אטומים, שימנעו את הסכנה בטיחותית", סיכם ח"כ מעוז את מכתבו.

כבאים גילוח זקן אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד