י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נופלים כעכברים למלכודת"

בבעלזא מזהירים מהונאות: "יודעי ציד מחפשים אברכים"

ארגון 'אהבת חסד' של בעלזא פרסם אזהרה לבני החסידות על התופעה המדאיגה של אברכים ונשים חרדיות שמשקיעים ביוזמות עסקיות מפוקפקות, המכונות פירמידות או 'הונאות פונזי' • "תפסים במיוחד לאברכים חרדים שאינם בעלי ניסיון בענייני כספים והשקעות", נכתב באזהרה

בבעלזא מזהירים מהונאות: "יודעי ציד מחפשים אברכים"
חרדים עובדים צילום: פלאש 90

ארגון 'אהבת חסד' של חסידות בעלזא פרסם אזהרה לבני החסידות, בה הוא מפציר בהם לנקוט במשנה זהירות מפני התופעה המדאיגה של אברכים ונשים חרדיות שמשקיעים ביוזמות עסקיות מפוקפקות, המכונות פירמידות או "הונאות פונזי".

האזהרה פורסמה תחת הכותרת: "אברכים יקרים, חוסו נא על כספכם היקר".

בהודעה נכתב כי "בתקופה האחרונה ישנו גל חמור של ניסיונות לגייס אברכים להשקעות סרק [מוצרים דיגיטליים עתידיים וכדו'] בשמות שונים, כאשר מאחורי חברות אלו עומדים בדרך כלל אנשים מפוקפקים יודעי ציד המחפשים 'טרף קל', ולכן נתפסים במיוחד לאברכים חרדים שאינם בעלי ניסיון בענייני כספים והשקעות, ולצערנו הגדול, הצליחו בתקופה האחרונה לסחוף אחריהם אברכים מקהילתנו הק'".

"והיות שאת הרווח עושים ה'משקיעים' כאשר מגייסים סוכנים נוספים - הם מתאמצים לסחוף אחריהם לבור עוד אברכים, שחלקם מוציאים חסכונות יקרים או לוקחים הלוואות של עשרות אלפי שקלים מתוך תקווה לכסף קל ומיידי", ציינו בארגון.

האזהרה של ארגון 'אהבת חסד' לחסידי בעלזא

לדברי ארגון 'אהבת חסד', "החברות האלו עובדות באמצעי שכנוע חזקים המסנוורים באופן חזק מאוד את המתעניינים, ובמקרים רבים הם מצליחים לעוות את ההיגיון הישר של ה'משקיעים' הנופלים לתוך הבור שלהם כעכברים למלכודת, ללא יכולת רגשית להתנתק מהם".

במודעה הובהר כי "בכל המקרים האלו - אלו שמתעשרים בפועל הם רק ראשי החברה והסוכנים הראשיים, שמפילים תחתם את כל המצטרפים אחריהם, שמתרסקים בתוך תקופה עם הפסדים עצומים, אחרי שסחפו אחריהם חברים ובני משפחה".

בארגון גם מודעים לתביעות המשפטיות שבעלי החברות הללו מגישים נגד אנשים החושפים את ההונאות שלהם. "לצערנו איננו יכולים לציין במפורש שמות של חברות, עקב הסיכוי הגבוה להיקלע מול תביעות משפטיות מהגורמים המסוכנים העומדים מאחורי חברות אלו", לשון האזהרה.

הונאות פירמידה בעלזא הונאת פונזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד