י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהומות השבת בלוד

מהומות השבת בלוד - סולחה בין החרדים ליאיר רביבו; מי המתווך?

לאחר השבת הסוערת בלוד, ראה"ע יאיר רביבו, בתיווך ר"ע אלעד ישראל פרוש, קיים פגישה עם רבני וראשי הקהילה החרדית, במהלכה יושרו ההדורים והגיעו להסכמות. שני הצדדים הביעו את התנצלותם על התקרית בליל שבת וסיכמו לפעול "באהבה, באחווה, בשלום וברעות"

מהומות השבת בלוד - סולחה בין החרדים ליאיר רביבו; מי המתווך?
הסולחה בלוד צילום: באדיבות המצלם

סולחה בלוד: לאחר השבת הסוערת בשכונת 'גני איילון', ראש עיריית לוד יאיר רביבו קיים אתמול (ראשון) פגישה עם רבני וראשי הקהילה החרדית בשכונת 'גני איילון' בעיר, במהלכה יושרו ההדורים והגיעו להסכמות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרוחות בלוד סערו במהלך הימים האחרונים מאז העימותים בליל שבת והקטטה ההמונית ברחובה של עיר, מה שהביא את ראה"ע ליזום "מפגש סולחה" ולהגיע להסדר עם 'קהילת הפרושים' במטרה להשיב את הסדר הציבורי על כנו.

במפגש השתתף גם החסיד שהותקף בליל שבת במהלך המהומות. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר על תושייה שגילה ראש העיר כאשר נקט בצעדי שלום ודאג לפתור את הסיטואציה המורכבת שנוצרה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי מי שתיווך בין הצדדים הוא ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, שאף הגיע אתמול ללוד והשתתף בפגישה, במהלכה לובנו הסוגיות הטעונות במסגרת יחסי החרדים-חילונים בשכונה.

ר"ע אלעד ישראל פרוש, ר"ע לוד יאיר רביבו עם החסיד שהותקף בליל שבת לצד רב העיר לוד הרב שמעון ביטון

לצד רב קהילת הפרושים הגאון רבי שלמה וולדנברג - גם רב העיר לוד, הרב שמעון ביטון, היה מעורב במגעים בין הקהילות, שהבשילו לכדי הסכמה מצד בני הקהילה על "מניעת חיכוכים והורדת גובה הלהבות", ונכונות של ראש העיר לספק את צרכי הקהילה.

תושב השכונה מספר ל'בחדרי חרדים' כי ראה"ע רביבו וראשי הקהילה התחייבו לפעול בשיתוף פעולה. שני הצדדים הביעו את התנצלותם על התקרית בליל שבת וסיכמו לפעול "באהבה, באחווה, בשלום וברעות".

ראה"ע רביבו אמר גם כי הוא פועל עם חברת 'ווייז' לנתב בשבת את בעלי הרכבים שאינם תושבי השכונה לדרכים חלופיות, כך שהדרך העדיפה שתוצג בפני בעלי הרכבים לא תהיה בכביש החוצה את השכונה החרדית.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הייתה שבת סוערת מאוד בלוד, כאשר ראש העיר יאיר רביבו הגיע לשכונת גני איילון בליל שבת ובמקום התפתח עימות עם תושבים חרדים שצעקו קריאות 'שאבעס' לעבר רכבים חולפים.

רב העיר לוד וראשי הערים בשיחה אחרי המפגש

 

יאיר רביבו ישראל פרוש יחסי חרדים חילונים לוד שבת הרב שמעון ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד